به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

آیا خداوند شر را آفریده است ؟!
 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 روزی یک استاد دانشگاه تصمیم گرفت تا دانشجویانش را به مبارزه بطلبد. او پرسید: `آیا خداوند هر چیزی را که وجود دارد، آفریده است؟`
دانشجویی شجاعانه پاسخ داد: "بله."
 استاد پرسید: "هر چیزی را؟"
 پاسخ دانشجو این بود: "بله هر چیزی را."
 استاد گفت: "در این حالت، خداوند شر را آفریده است. درست است؟ زیرا شر وجود دارد."
 برای این پرسش، دانشجو پاسخی نداشت و ساکت ماند. استاد از این فرصت حظ برده بود که توانسته بود یکبار دیگر ثابت کند که ایمان و اعتقاد فقط یک افسانه است.
ناگهان، یک دانشجوی دیگر دستش را بلند کرد و گفت: "استاد، ممکن است که از شما یک چیزی بپرسم؟"
 استاد پاسخ داد: "البته."
 دانشجو پرسید: "آیا سرما وجود دارد؟"
 استاد پاسخ داد: "البته، آیا شما هرگز احساس سرما نکرده اید؟"
 دانشجو پاسخ داد:
 "البته آقا، اما سرما وجود ندارد. طبق مطالعات دانش فیزیک، سرما عدم تمام و کمال گرماست و شئی را تنها در صورتی میتوان مطالعه کرد که انرژی داشته باشد و انرژی را انتقال دهد و این گرمای یک شئی است که انرژی آن را انتقال می دهد. بدون گرما، اشیاء بی حرکت هستند، قابلیت واکنش ندارند. پس سرما وجود ندارد. ما لفظ سرما را ساخته ایم تا فقدان گرما را توضیح دهیم."
 دانشجو ادامه داد: "و تاریکی؟"
 استاد پاسخ داد: "تاریکی وجود دارد."
 دانشجو گفت:
 "شما باز هم در اشتباه هستید، آقا. تاریکی فقدان کامل نور است. شما می توانید نور و روشنایی را مطالعه کنید، اما تاریکی را نمی توانید مطالعه کنید. منشور نیکولز تنوع رنگهای مختلف را نشان می دهد که در آن طبق طول امواج نور، نور می تواند تجزیه شود. تاریکی لفظی است که ما ایجاد کرده ایم تا فقدان کامل نور را توضیح دهیم."
 و سرانجام دانشجو پرسید:
 - "و شر، آقا، آیا شر وجود دارد؟
 خداوند شر را نیافریده است. شر فقدان خدا در دل افراد است، شر فقدان عشق، انسانیت و ایمان است. عشق و ایمان مانند گرما و نور هستند. آنها وجود دارند. فقدان آنها منجر به شر می شود."
  و حالا نوبت استاد بود که ساکت بماند.
نام این دانشجو آلبرت انیشتین بود!!





تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:شر,علم فیزیک,دانش فیزیک,آلبرت انیشتین,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

  همه چی بی فایده است!!!





1)مدرسه رفتن بی فایده است چون اگه باهوش باشی آموزگار (معلم) وقت تو رو تلف میکنه اگه خنگ باشی تو وقت معلمو.
۲) دنبال پول دویدن بی فایده است چون اگه بهش نرسی از بقیه بدت میاد اگه بهش برسی بقیه از تو.
۳) عاشق شدن بیفایده است چون یا تو دل اونو میشکنی یا اون دل تورو یا دنیا دل هردوتونو.
۴) ازدواج کردن بی فایده است چون پیش از ۳۰ سالگی زوده پس از ۳۰ سالگی دیر.
۵) بچه دار شدن بی فایده است چون یا خوب از آب در میاد که از دست بقیه به عذابه یا بد از آب در میاد که بقیه از دستش به عذابن.
۶) گردش رفتن بی فایده است چون یا بد میگذره که از همون ابتدا حرص میخوری یا خوش میگذره که موقع برگشتن غصه میخوری.
۷) دوستی با دیگران بی فایده است چون یا از تو بهترن که نمیخوان دنبالشون باشی یا ازشون بهتری که نمیخوای دنبالت باشن.
۸) دنبال شهرت رفتن بیفایده است چون تا مشهور نشدی باید زیر پای بقیه رو خالی کنی ولی وقتی شدی بقیه زیر پای تو رو خالی میکنن.
۹) وبلاگ نویسی بی فایده است چون یا خوب مینویسی که مطلبتو میدزدن و حرص میخوری یا بد مینویسی که مطلبتو نمیخونن و حرص میخوری.




تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:بیفایده,بی فایده,حرص,,
ارسال توسط سورنا

 

تمامی مزایا و معایب دختر بودن

FunFunky.Com



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:دختر بودن,,
ارسال توسط سورنا
چه ماهی؟ چه شغلی؟؟



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:فال کار,جوزا,حمل,ثور,اسد,سنبله,میزان,قوس,جدی,دلو,حوت,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

روستای تیس آثار تاریخی بسیاری دارد، به این دلیل که در دوران هخامنشیان از بندر‌های مهم ایران در دریای مکران بوده است. البته در آن زمان این روستا را تیز می خواندند.

روستای دوهزار وپانصد ساله تیس البته سه قلعه باستانی دارد. قلعه نخست “تیس” است که مربوط به دوران سلجوقی است. قلعه بعدی “پیروزگیت” است که بازدید از آن جز برای کوهنوردان برای کسی آسان نیست. قلعه سوم هم “بلوچ گیت” است که آن هم بر فراز کوه قرار دارد.در سفر به تیس می توانید “مقبره‎های جنانی گچ “که به باور محلی ‌ها محل سکونت جن ها بوده است و “پیل بند “و “غارهای بان مسیتی” و نقاشی های عجیب و غریب داخل آن را ببینید.چاه باستانی “تیس کوپان” و گورهای مرموز” تپه نهادی” را هم می بینید. سفربه روستای ساحلی تیس قطعا می تواند تجربه‌ای شگفت انگیز باشد.

افضل ‏الدین ابوحامدبن‏حامد در كتاب عقدالعلى ‏للموفق‏ الاعلى كه در سال 584 هجری قمری نوشته از بندر تیز (تیس) و تجارت بازرگانى آن نوشته است.

بندر چابهار در نزدیکی تیس قرار دارد.روستای ساحلی تیس از راه نیک شهر و جاده چابهار در دسترس است.

تیس روستایی باستانی بازمانده از دوره هخامنشیان است. این روستا که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد از توابع شهرستان چابهار است و درناحیه‌ای کوهپایه‌ای در شمال غربی چابهار واقع شده است.

منبع: برنا





تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:تیس,دریای مکران,پیروز گیت,بلوچ گیت,نیک شهر,,
ارسال توسط سورنا

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:گالن,بنزین,تانکر,تانکر بنزین,,
ارسال توسط سورنا

 

امروز 21 شهریور ماه

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/2/27/16fb83091e01.jpg

از کودک فال فروشی پرسیدم چه میکنی!؟ گفت به آنان که در دیروز خود مانده اند فردا را میفروشم..!!



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:فال روز 21 شهریور,جین پورتر,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 شما چه میوه ای انتخاب می کنید؟

 

 فرض کنید ظرفی پر از انواع میوه های مختلف جلوی شماست میوه مورد علاقه تان را بردارید ولی دقت کنید! ممکن است با انتخاب این میوه اسرار و رموز شخصیت شما به سرعت فاش شود در حقیقت این تست روانشناسی به سادگی نشان می دهد که شخصیت افراد مختلف نسبت به انتخاب میوه مورد علاقه شان چگونه است.
 سیب : اگر سیب میوه مورد علاقه شماست فردی افراطی هستید که از روی انگیزه آنی و بدون فکر قبلی کاری را انجام می دهنید رک گو هستید و از مسافرت لذت می برید می توانید خیلی خوب رهبری یک گروه را به عهده بگیرید و کارها را پیش ببرید اشتیاق زیادی برای زندگی کردن دارید که این انگیزه شما از نظر اطرافیان بی همتاست
 پرتقال: فردی صبور و پر طاقت هستید که اراده تان بسیار قوی است دوست دارید کارها را به
آهستگی ولی بطور جدی انجام دهید خجالتی هستید و نزد اطرافیانتان قابل اعتمادید شریک زندگی خود را با دقت و تمام احساس قلبیتان انتخاب می نمایید و از هر گونه مشاجره و ناسازگاری اجتناب می کنید.
 هلو:  رفتار دوستانه ای دارید رک گو و پر حرف هستید که به جذابیت شما می افزاید رفتار ناشایست دیگران را خیلی سریع می بخشید و فراموش می کنید برای رفاقت ارزش زیادی قائلید و رگه هایی از استقلال طلبی و بلند پروازی در شخصیت شما دیده می شود که باعث شده شخصی زرنگ و فعال جلوه کنید کمال طلب احساساتی صادق و با وفا هستید. بر هر حال دوست ندارید همه امیال خود را در مقابل دیگران نشان دهید.
 گلابی: اگر تمام توجه تان را به کرای معطوف کنید می توانید آن را با موفقیت انجام دهید گاهی در انجام کارهایتان بی ثبات و متعییر هستید و مایلید که از نتایج سعی و تلاش خود خیلی سریع آگاه شوید از شرکت در بحث های خوب و مفید لذت می برید بی طاقت هستید و زود هیجان زده می شوید با توجه به اینکه به سرعت دوستی های خود را بر هم می زنید نگهداری رفقا برای شما چندان ساده به نظر نمی رسد
 گیلاس: اگر گیلاس میوه مورد علاقه شماست زندگی همیشه برایتان شیرین نیست و اغلب با فراز و نشیب های زندگی مواجه می شوید بجای داشتن در آمدی جزئی به شیوه ای برای دریافت مقداری زیادی پول فکر می کنید ذهن خلاقی دارید و به دنبال فعالیت های خلاقانه هستید یک شریک زندگی صادق و با وفا محسوب می شوید و لی ابراز احساسات برایتان کار ساده ای نسیت خانه شما در حکم پناهگاهتان است و از هیچ چیزی به اندازه اینکه در کنار فامیل های نزدیک و افراد مورد علاقه تان باشید لذت نمی برید
 موز: فردی با محبت ملایم خونگرم و دلسوز هستید اغلب اوقات از کمبود اعتماد به نفس رنج می برید و کمی احساس ترس در شما دیده می شود برخی مواقع مردم از اخلاق خوب شما سو استفاده می کند شریک زندگی خود را تحت هر شرایطی که از نظر روحی و جسمی داشته باشید می پرستید و ارتباطات شما با دیگران در وضعیت متعادلی قرار دارد.
 نارگیل: جدی متفکر و اندیشمند هستید اگر چه از روابط اجتماعی تان لذت می برید ولی در انتخاب شریک زندگی بسیار سخت گیر هستید در کارهایتان سر سختی و سماجت دارید ولی لزوما بی پروا نیستید زیرکی تیزهوشی و گوش به زنگ بودن از دیگر خصوصیات شخصیتی شماست باید مطمئن شوید که در هر زمینه ای و به ویژه از لحاظ شغلی در راس امور قرار دارید شریک زندگی شما باید فرد باهوشی باشد احساسات در زندگی برای شما مهم است ولی به طور حتم برایتان همه چیز نیست!
 انگور سیاه: به طور کلی فردی مودبی هستید به سرعت عصبانی می شوید ولی خیلی سریع به حال اولیه باز می گردید از زیبایی در هر نوع ان لذت می برید فرد محبوبی هستید شما سرشت خونگرم و سخاوتمند دارید. میل زیادی برای زندگی در شما موج می زند و از انجام هر کاری که می کنید لذت می برید شریک زندگی تان باید در هیجانات شما سهیم شود و از پیشنهاداتتان لذت ببرید.
 آناناس: به سرعت تصمیم می گیرید و در انجام کارهایتان سریع و چابک هستید تغییرات شغلی شما را نمی ترساند که این موضوع یکی از برتری های شخصیت شماست توانایی استثنایی در سازماندهی کارهایتان دارید و از حجم زیاد وظایف اطرافتان نمی هراسید تلاش دارید در روابط خود با دیگران متکی به نفس روزاست و درستکار باشید دوستان خود را خیلی زود انتخاب نمی کنید ولی اگر شخصی را برگزینید تا پایان عمر با شما خواهد بود به ندرت احساساتی می شوید و شریک زندگی تان اغلب تحت تاثیر یکرنگی شما قرار می گیرد ولی اجازه ندهید که به دلیل عدم توانایی شما در ابراز محبت ناامید شود.





تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:گلابی,گیلاس,آناناس,موز,نارگیل,انگور سیاه,سمج,سماجت,,
ارسال توسط سورنا

 

رموز خانه داری خوب !!!



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

 

http://www.iranroshan.ir/u/uploads/1393059622.jpg



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:عرق,آپوکراین,اکرین,تغذیه,,
ارسال توسط سورنا

 

گروه اینترنتی ایران سان



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:سکته,کلوب,دیوونه,,
ارسال توسط سورنا

 

http://marshal-modern.ir/Archive/23547.aspx



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:مد,صنعت مد,هنر مد,,
ارسال توسط سورنا

 

http://upload.iranvij.ir/images_shahrivar/13156010481.jpg



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:خنده,خنده بازار,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

معمولاً چند لحظه طول مي كشد تا گل قهر كند زيرا انتقال آب از سلول ها به...

مشخصات گیاه:

 

نام پارسی این گل , حساس یا گل قهر است چند ساله با ساقه های چوبی تیغ دار که بلندی آن 50 تا 60 سانتی متر است. برگهای آن مرکب و هر گروه 3 تا 4 برگ مرکب از یک نقطه خارج شده و از آن نقطه با دمبرگ بلندی به ساقه اصلی وصل می شود. هر برگ مرکب دارای 24 تا 40 جفت برگچه باریک و دراز است و به این ترتیب هر برگ مرکب را به صورت پر طیور در می آورد و چون به محض تماس دست ، برگها به سمت پایین خم شده و با دمبرگ به طرف ساقه جمع می شوند، آن را گیاه حساس می نامند. این گیاه بومی برزیل است و در ایران از نظر زیبایی در گلخانه ها کشت می شود. گیاهی است که هرروز به آن آب دهید و در سایه  کنار پنجره نگهداری کنید.

ترکیبات شیمیایی:

از نظر ترکیبات شیمیایی در عصاره برگهای آن ماده ای شبیه به آدرنالین یافت می شود، به علاوه در گیاه آلکالوئید میموزین مشخص شده است.اگر از گل قهر خوب مراقبت كنيد ،مي توان از گلهاي زيباي صورتي رنگ آن در فصل تابستان بهره ببريد.اگر مي خواهيد اين گل را در خانه نگهداری كنيد بايد آن را از دسترس بچه ها دور نگهداريد زيرا درصورت تماس مداوم، عوامل محرک حساسيت را از دست ميدهد و آسيب می بيند .


اگر به جايی كه برگها به ساقه متصل می شوند دقيقاً نگاه كنيم متوجه می شويم كه درآن قسمت برآمدگی نسبتاً كلفتی وجود دارد. در واقع اين برآمدگی شامل تعداد زيادی از سلول های ديواره ای نازک است كه وقتی آب جذب می كنند متورم می شوند و به محض خروج آب از آنها، چروک شده و در نتيجه برگها پيچ می خورند. برگ های گل قهركن نسبت به هر عامل محركی، حتی يک قطره آب يا يک حشره كوچک حساس هستند و به محض برخورد هر شیء با آن و يا لمس برگها با دست، آب از سلول های ديواره ای نازک خارج شده و وارد ساقه می شود. در نتيجه سلول ها چروک شده و برگها شادابی خود را از دست می دهند و جمع می شوند ، يا به عبارتی قهر می كنند.معمولاً چند لحظه طول می كشد تا گل قهر كند زيرا انتقال آب از سلول ها به ساقه ظرف چند دقيقه انجام می شود اما آشتی كردن و برگشتن به حالت نخست چند دقیقه طول می كشد.

گردآوری: مجله اینترنتی هفته پارسی





تاريخ : دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:دمبرگ,دم برگ,آدرنالین,گل قهر,گل حساس,گل قهرکن,,
ارسال توسط سورنا

 

شخصیت خود را با این ۷پرسش بشناسید



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:قرمز,سفید,سیاه,,
ارسال توسط سورنا

 

امروز 20 شهریور ماه

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/2/27/16fb83091e01.jpg

از کودک فال فروشی پرسیدم چه میکنی!؟ گفت به آنان که در دیروز خود مانده اند فردا را میفروشم..!!



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:فال روز 20 شهریور,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

" نتایج ازدواج آقایان "

 

 پیش از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر
پس از ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید
نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن
 

پیش از ازدواج : رفتن به سفر بی اجازه
پس از ازدواج : رفتن به حیاط با اجازه
نتیجه اخلاقی : معتبر شدن
 

پیش از ازدواج : خوردن بهترین غذاها بی منت
پس از ازدواج : خوردن غذا های سوخته با منت
نتیجه اخلاقی : تقویت معده
 

پیش از ازدواج : استراحت مطلق بی جر و بحث
پس از ازدواج : کار کردن در شرایط سخت
نتیجه اخلاقی : ورزیده شدن
 

پیش از ازدواج : دید و بازدید از اماکن تفریحی
پس از ازدواج : سر زدن به فامیل خانوم
نتیجه اخلاقی : صله رحم
 

پیش از ازدواج : آموزش گیتار و سنتور و غیره
پس از ازدواج : آموزش بچه داری و شستن ظرف
نتیجه اخلاقی : همدردی با مردها
 

پیش از ازدواج : گرفتن پول تو جیبی از پاپا
پس از ازدواج : دادن کل حقوق به خانوم
نتیجه اخلاقی : مستقل شدن
 

پیش از ازدواج : ایستادن در صف سینما و استخر
پس از ازدواج : ایستادن در صف شیر و گوشت
نتیجه اخلاقی : آموزش ایستادگی
 

پیش از ازدواج : رفتن به سفرهای هفتگی
پس از ازدواج : در حسرت رفتن به پارک سر کوچه
نتیجه اخلاقی : امنیت کامل.





تاريخ : یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:ازدواج آقایان,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

بنام خدا

لازم است گاهی از خانه بیرون بیایی و خوب فکر کنی ببینی باز هم می‌خواهی به آن خانه برگردی یا نه؟

 

 

لازم است گاهی از مسجد، کلیسا  بیرون بیایی و ببینی پشت سر اعتقادت چه می بینی ترس یا حقیقت؟

 

 

 

لازم است گاهی از ساختمان اداره بیرون بیایی، فکر کنی که چه‌قدر شبیه آرزوهای نوجوانیت است؟

 

 

 

لازم است گاهی درختی، گلی را آب بدهی، حیوانی را نوازش کنی، غذا بدهی ببینی هنوز از طبیعت چیزی در وجودت هست یا نه؟

 

 

 

لازم است گاهی پای کامپیوترت نباشی، گوگل و ایمیل و فلان را بی‌خیال شوی، با خانواده ات دور هم بنشینید ، یا گوش به درد دل دوستت بدهی و ببینی زندگی فقط همین آهن‌پاره‌ی برقی است یا نه؟

 

 

 

لازم است گاهی بخشی از حقوقت را بدهی به یک انسان نیازمند تا ببینی در تقسیم عشق در نهایت تو برنده ای یا بازنده؟

 

 

 

 

لازم است گاهی عیسی باشی، ایوب باشی، انسان باشی ببینی می‌شود یا نه؟
 

 

 

و سرانجام لازمست گاهی از خود بیرون آمده و از فاصله ای دورتر به خودت بنگری واز خود بپرسی که سالها سپری شد تا آن شوم که اکنون هستم آیا ارزشش را داشت؟

 

 





تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:مسجد,کلیسا,,
ارسال توسط سورنا

 



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:باخ,ویولن,ویولنیست,واشنگتن پست,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

ما مشکل داریم چون
 
· یک ساعت در ترافیک بزرگراه همت معطل می شویم و ککمان نمی گزد ولی سر تقاطع به اندازه ده ثانیه نمی توانیم منتظر عبور ماشین روبرویی باشیم.
· آنقدر راحت طلب و بی ارداه ایم که مشتری اول محصولاتی مانند قرص لاغری، کفش افزایش قد، شربت ترک اعتیاد، داروی افزایش میل جنسی و... در دنیائیم.
· وقتی در ایستگاه صادقیه می خواهیم سوار قطار شهری بشویم مثل زمانی که در مهدکودک بازی صندلی می کردیم چنان به سوی قطار هجوم می بریم که متوجه پیرمرد بغل دستی که عینکش افتاد و شکست نمی شویم.
· به محض رد کردن خروجی مورد نظر در اتوبان جفت پا روی ترمز می رویم و با اعتماد به نفس کامل دنده عقب می گیریم.
· برای بچه خردسالمان هر روز چیپس و پفک و نوشابه می خریم ولی نمی دانیم آخرین بار کی یک لیوان شیر خورده است.
· فاصله ظرف جمع آوری زباله تا در خانه مان 50 متر است ولی ترجیح می دهیم کیسه را همان روبروی خانه داخل بوته های کنار پیاده رو پرت کنیم.
· پشت شیشه ماشین می نویسیم "میروم تا انتقام مادرم زهرا را بگیرم" ولی ناموس مردم در کوچه و خیابان از دستمان در امان نیستند.
· در تاکسی مکالمات تلفنی خود را با صدایی کاملا رسا انجام می دهیم بدون اینکه متوجه باشیم تاکسی حریم خصوصی افراد نیست و حقوق دیگران را نباید تضییع کرد.
· آخرین باری که کتابی را ورق زده ایم مربوط به سالها پیش می شود.
· حاضریم به هر قیمتی ولو ثبت نام در دانشگاه مجازی دوقوزآباد سفلی مدرک بگیریم و میلیونها خرج کنیم ولی پس از فارغ التحصیلی تنها چیزی که به دردمان نمی خورد همان مدرک است.
· برای اینکه وارد محدوده طرح بشویم روی پلاک ماشین لنگ خیس می اندازیم تا دوربین شماره پلاک را ثبت نکند.
· یک شب را بدون ماهواره نمی توانیم سر کنیم ولی شبهای متعدد بدون اینکه چند دقیقه ای با همسر خود گفتگو کنیم می خوابیم.
· برای ماشین پنج میلیونی که اقساطی خریده ایم، سه میلیون لوازم اضافی وصل می کنیم ولی پول رفتن به دندانپزشک برای معالجه دندان خرابمان را نداریم.
· برای سه روز تعطیلی صندوق خودرو و باربند را تا خرخره پر می کنیم و با شش نفر راهی شمال می شویم و از سه روز تعطیلی را دو روز در ترافیک جاده چالوس و هراز و فیرزوکوه می مانیم. ولی نمی دانیم دریاچه گهر کجاست!
· روز آشتی با طبیعت (13 فروردین) چنان بلایی به سر طبیعت می آوریم که تا یکسال خودش را پیدا نمی کند.

و از همه بدتر خودمان را پشت چهارده هزار سال پیشینه تاریخی ایران و آخرین دین توحیدی جهان پنهان می کنیم و حاضر نیستیم بپذیریم که نه میهن دوست هستیم و نه دیندار و در نتیجه هیچ وقت شروع به تغییر و اصلاح نمی کنیم اما بومیان آدمخوار جزایر اقیانوس آرام تنها طی چند نسل توانستند خود را اصلاح کنند و به پیشرفت برسند چون پذیرفتند عقب هستند و ایراد دارند و باید اصلاح شوند.




تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:صندوق,دوقوزآباد,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 موسی مندلسون، پدر بزرگ آهنگساز شهیر آلمانی، انسانی زشت و عجیب الخلقه بود. قدّی بسیار کوتاه و قوزی بد شکل بر پشت داشت.

 

 موسی روزی در هامبورگ با  بازرگانی آشنا شد که دختری بسیار زیبا و دوست داشتنی به نام فرمتژه داشت. موسی در کمال ناامیدی، عاشق آن دختر شد، ولی فرمتژه از ظاهر و هیکل از شکل افتاده او منزجر بود.

 

 

 زمانی که قرار شد موسی به شهر خود بازگردد، آخرین شجاعتش را به کار گرفت تا به اتاق دختر برود و از واپسین فرصت برای گفتگو با او استفاده کند. دختر حقیقتاً از زیبایی به فرشته ها شباهت داشت، ولی ابداً به او نگاه نکرد و قلب موسی از اندوه به درد آمد. موسی پس از آن که تلاش فراوان کرد تا صحبت کند، با شرمساری پرسید :

- آیا می دانید که عقد ازدواج انسانها در آسمان بسته می شود؟

دختر در حالی که هنوز به کف اتاق نگاه می کرد گفت :

- بله، شما چه عقیده ای دارید؟

- من معتقدم که خداوند در لحظه تولد هر پسری مقرر می کند که او با کدام دختر ازدواج کند. هنگامی که من به دنیا آمدم، عروس آینده ام را به من نشان دادند و خداوند به من گفت: «همسر تو گوژپشت خواهد بود»

درست همان جا و همان موقع من از ته دل فریاد برآوردم و گفتم:

«اوه خداوندا! گوژپشت بودن برای یک زن فاجعه است. لطفاً آن قوز را به من بده و هر چی زیبایی است به او عطا کن» فرمتژه سرش را بلند کرد و خیره به او نگریست و از تصور چنین واقعه ای بر خود لرزید. او سال های سال همسر فداکار موسی مندلسون بود.

 





تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:موسی,موسی مندلسون,فرمتژه,فداکار,فداکاری,,
ارسال توسط سورنا

 

 
 تصاویری از زندگی مردم محروم جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، واحد کرمان مردم محروم جنوب کرمان از کمترین حقوق شهروندی برخوردار نبوده و از مشکلات زیادی رنج می برند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:فلسطین,سومالی,بورکینافاسو,,
ارسال توسط سورنا

 



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:مغز,مغز انسان,کورتکس,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

در افسانه های شرقی گذشته آمده است که یکی از پادشاهان بزرگ برای جاودانه کردن نام و پادشاهی خود تصمیم گرفت که قصری باشکوه بسازد که در جهان بی نظیر باشد و تالار اصلی ان در عین شکوه و بزرگی و عظمت ستونی نداشته باشد !!!

اما پس از سالها و کار و تلاش و محاسبه ، کسی از عهده ساخت سقف تالار اصلی بر نیامد و معماران مدعی زیادی بر سر این کار جان خود را از دست دادند تا اینکه ناکامی پادشاه او را به شدت افسرده و خشمگین ساخت و دست آخر معلوم شد که معمار زبر دست و افسانه ای به نام سنمار وجود دارد که این کار از عهده او بر می آید ...

و سرانجام او را یافتند و کار را به او سپردند  و او طرحی نو در انداخت و کاخ افسانه ای خورنق را تا زیر سقف بالا برد و اعجاب و تحسین همگان را برانگیخت اما درست وقتی که دیواره ها به زیر سقف رسید  سنمار ناپدید شد و کار اتمام قصر خورنق نیمه کار ماند ...

مدتها پی او گشتند ولی اثری از او نجستند و پادشاه خشمگین و ناکام دستور دستگیری و محاکمه و مرگ او را صادر کرد تا پس از هفت سال  دوباره سر و کله سنمار پیدا شد .

او که با پای خود آمده بود دست بسته و در غل و زنجیر به حضور پادشاه آورده شد و شاه دستور داد او را بکشند اما سنمار درخواست کرد پیش از مرگ به حرفهای او گوش کنند و توضیح داد که علت ناکامی معماران قبلی در برافراشتن سقف تالار بی ستون این بوده است که زمین به دلیل فشار دیواره ها و عوارض طبیعی نشست می کند و اگر پس از بالا رفتن دیواره بلافاصله سقف ساخته شود به دلیل نشست زمین بعدا سقف نیز ترک خورد و فرو می ریزد و قصر جاودانه نخواهد شد...

پس لازم بود مدت هفت سال سپری شود تا زمین و دیواره ها نهایت افت و نشست خود را داشته باشند تا هنگام ساخت سقف که موعدش همین حالا است مشکلی پیش نیاید و اگر من در همان موقع این موضوع را به شما می گفتم حمل بر ناتوانی من می کردید و من نیز به سرنوشت دیگر معماران ناکام به کام مرگ می رفتم ...

پادشاه و وزیران به هوش و ذکاوت او آفرین گفتند و ادامه کار را با پاداش بزرگتری به او سپردند و سنمار ظرف یک سال قصر خورنق را اتمام و آماده افتتاح نمود .

مراسم باشکوهی برای افتتاح قصر در نظر گرفته شد و شخصیتهای بزرگ سیاسی آن عصر و سرزمینهای همسایه نیز به جشن دعوت شدند و سنمار با شور و اشتیاق فراون تالارها و سرسراها و اطاقها و راهروها و طبقات و پلکانها و ایوانها و چشم اندازهای زیبا و اسرار امیز قصر را به پادشاه و هیات همراه نشان میداد و دست آخر پادشاه را به یک اطاق کوچک پنهانی برد و رازی را با او در میان گذاشت و به دیواری اشاره کرد و تکه  آجری را نشان داد و گفت : کل بنای این قصر به این یک آجر متکی است که اگر آنرا از جای خود در آوری کل قصر به تدریج و آرامی ظرف مدت یک ساعت فرو میریزد و این کار برای این کردم که اگر یک روز کشورت به دست بیگانگان افتاد نتوانند این قصر افسانه ای را تملک کنند شاه خیلی خیلی خوشحال شد و از سر شگفتی سنمار به خاطر هنر و هوش و درایتش تحسین کرد و به او وعده پاداشی بزرگ داد و گفت این راز را باکسی در میان نگذار ...

تا اینکه در روز موعود قرار شد پاداش سنمار معمار را بدهد . او را با تشریفات تمام به بالاترین ایوان قصر بردند و در برابر چشم تماشا گران دستور داد به پایین پرتابش کنند تا بمیرد!!!

سنمار در آخرین لحظات زندگی خود به چشمان پادشاه نگاه کرد و با زبان بی زبانی پرسید چرا ؟؟؟!!!

و پادشاه گفت برای اینکه جز من کسی راز جاودانگی و فنای قصر نداند و با این جمله او را به پایین پرتاب کرده  و راز را برای همیشه از همه پنهان نگاه داشت...! 

 


سخن روز :  ما دیگران را فقط تا آن بخش از جاده که خود پیموده‌ایم می‌توانیم راهنمایی کنیم... اسکات پک

 





تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:سنمار,خورنق,قصر خورنق,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

بزرگی در عالم خواب دید که کسی به او می گوید : فردا به فلان گرمابه در فلان شهر برو و کار روزانه ی حمامی را از نزدیک نظاره کن. دو شب این خواب را دید و توجه نکرد ولی فردای شب سوم که خواب دید به آن حمام مراجعه کرد دید حمامی با زحمت زیاد و در هوای گرم از فاصله ی دور برای گرم کردن آب حمام هیزم می آورد و استراحت را بر خود حرام کرده است. به نزدیک حمامی رفت و گفت: کار بسیار سختی داری ،در هوای گرم هیزم ها را از مسافت دوری می آوری و... حمامی گفت: این نیز بگذرد.
یکسال گذشت برای بار دوم همان خواب را دید و دوباره به همان گرمابه مراجعه کرد دید آن مرد شغلش عوض شده و در داخل حمام از مشتری ها پول می گیرد. مرد وارد حمام شد وگفت :یک سال پیش که آمدم کار بسیار سختی داشتی ولی اکنون کار راحت تری داری، حمامی گفت: این نیز بگذرد
دوسال بعد هم خواب دید این بار زودتر به محل گرمابه رفت ولی مرد حمامی را ندید وقتی جویا شد گفتند: او دیگر حمامی نیست در بازار تیمچه ای (پاساژی) دارد و یکی از معتمدین بزرگ شهر است. به بازار رفت و آن مرد را دید گفت: خدا را شکر که تا چندی پیش حمامی بودی ولی اکنون می بینم معتمد بازار و صاحب تیمچه ای شده ای،حمامی گفت: این نیز بگذرد. مرد تعجب کرد گفت: دوست من ،کار و موقعیت خوبی داری چرا بگذرد؟
چندی که گذشت این بار خود به دیدن بازاری در آن شهر رفت ولی او آن جا نبود .مردم گفتند: پادشاه فرد مورد اعتمادی را برای خزانه داری خود می خواسته ولی بهتر از این مرد کسی را پیدا نکرد و او در مدتی کم از نزدیکترین وزیر پادشاه شد و چون پادشاه او را امین می دانست وصیت کرد که پس از مرگش او را جانشینش قرار دهند کمی بعد از وصیت، پادشاه فوت کرد اکنون او پادشاه است.
مرد به کاخ پادشاهی رفت و از نزدیک شاهد کارهای حمامی قبلی و پادشاه فعلی آن شهر شد. جلو رفت خود را معرفی کرد و گفت:خدا را شکر که تو را در مقام بلند پادشاهی می بینم پادشاه فعلی و حمامی قبلی گفت: این نیز بگذرد. مرد شگفت زده شد و گفت : از مقام پادشاهی بالاتر چه می خواهی که باید بگذرد؟
ولی مرد سفر بعدی که به دربار پادشاه مراجعه کرد. گفتند: پادشاه مرده است! ناراحت شد به گورستان رفت تا عرض ادبی کرده باشد مشاهده کرد بر روی سنگ قبری که در زمان حیاتش آماده نموده، حک کرده و نوشته است: این نیز بگذرد!
هم موسم بهار طرب خیز بگــــــذرد
هم فصل ناملایم پاییز بگــــــــــــذرد
گر نا ملایمی به تو کرد از قـضــــــــا
خود را مساز رنجه که این نیز بگـذرد




تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:این نیز بگذرد,,
ارسال توسط سورنا

 

تفاوت شخصیتی افراد از روی ماه تولد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:شخصیت,,
ارسال توسط سورنا

 

امروز 19 شهریور ماه

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/2/27/16fb83091e01.jpg

از کودک فال فروشی پرسیدم چه میکنی!؟ گفت به آنان که در دیروز خود مانده اند فردا را میفروشم..!!

 



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 19 شهريور 1390برچسب:فال روز 19 شهریور,,
ارسال توسط سورنا

 

http://groups.smskade.ir/img/soje-4.jpg

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:همسر دوم,آفتابه,نماز جماعت,,
ارسال توسط سورنا

 

به دیدن پیرترین شیر ایران بروید!

به دیدن پیرترین شیر ایران بروید!



می‌گویند شیر هم شیرهای قدیم ک البته راست هم می‌گویند؛ در این دوره و زمانه کدام شیری را می‌شناسید که دست‌کم بیش از 1700 سال عمر کرده باشد!



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:هفته نامه سیاحت و تجارت,سیاحت,شیرسنگی,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی