به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

 

http://groups.smskade.ir/img/jensi.jpg

 در صورتی كه میل جنسی شما كاهش یا احساس رضایت ندارید!



ادامه مطلب...

تاريخ : پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:میل جنسی,,
ارسال توسط سورنا

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:سفر دریاری,جهانگردی,خودکشی,,
ارسال توسط سورنا

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:شوره,شور,شوره سر,دیابت,شامپو,قارچ,,
ارسال توسط سورنا

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:خوی,گل آفتابگردان,آفتابگردان,تخمه,,
ارسال توسط سورنا

 

امروز 16 شهریور ماه

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/2/27/16fb83091e01.jpg

از کودک فال فروشی پرسیدم چه میکنی!؟ گفت به آنان که در دیروز خود مانده اند فردا را میفروشم..!!



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:فال روز 16 شهریور,حس ششم,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

انیشتین و راننده

انیشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت بطوریکه به مباحث انیشتین تسلط پیدا کرده بود! یک روز انیشتین در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند گفت که خیلی احساس خستگی می کند؟
راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای انیشتین سخنرانی کند چرا که انیشتین تنها در یک دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی که سخنرانی داشت کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند. انیشتین پذیرفت ،اما در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی پرسشهای سختی از وی بپرسند او چه می کند، کمی تردید داشت.
به هر حال سخنرانی راننده به نحوی عالی انجام شد ولی تصور انیشتین درست از آب در آمد. دانشجویان در پایان سخنرانی شروع به مطرح کردن پرسشهای خود کردند. در این حین راننده باهوش گفت: پرسشها به قدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ دهد. سپس انیشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به پرسشها پاسخ داد به حدی که باعث شگفتی حضار شد!





تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:انیشتین,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

نبود امکانات گردشگری در شهری با 330 اثر تاریخی

   
 

سلیمان لطفی‌نیا :

شهرستان کازرون در استان فارس با داشتن 330 اثر تاریخی ثبت شده و آماده‌ی ثبت، پس از شیراز، دومین شهری است كه بیشترین یادگارهای تاریخی را در خود دارد. اما نبود امکانات رفاهی و زیرساختی در کازرون، شوند(:سبب) سرگردانی گردشگران در خیابان‌‌های این شهر شده است.
بزرگ‌ترین و تنها تندیس سنگی ساسانی كه همان تندیس «شاپور یكم» است، 9 نقش‌برجسته از 30 نقش‌برجسته‌ی روزگار ساسانی، شهر تاریخی بیشاپور، آتشکده‌های گوناگون و آثار تاریخی دیگر بخشی از یادگارهای برجسته‌ی این شهرستان به شمار می روند که گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی را برای بازدید به كازرون می‌كشد.
به گزارش مهر، با این همه، این شهرستان كمترین زیرساخت‌های گردشگری را نیز برای بازدیدکنندگان ندارد از همین روی دشواری‌هایی برای گردشگران پدید آمده و می‌آید.
«محسن عباسپور»، هموند(:عضو) شورای مرکزی انجمن هم‌اندیشان جوان شهرستان کازرون؛ با اشاره به این‌که از توانمندی‌های این شهر تاریخی به خوبی سود برده نمی‌شود، گفت: «در این شهرستان چند حمام تاریخی هست که می‌توان با بهسازی، نسبت به تبدیل این حمام‌ها به سفره‌خانه‌ی سنتی اقدام کرد و جای مناسبی را برای جذب گردشگر پدید آورد.»
عباسپور بر پشتیبانی از سرمایه‌گذاری در كازرون، پافشاری کرد و گفت: «در این راستا باید بسترها برای سرمایه‌گذار گستره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری، فراهم شود.»
عباسپور افزود: «فراهم کردن زیرساخت‌ها در کازرون می‌تواند در جذب گردشگر سودمند باشد و مردم از این راه درآمد به‌دست آورند.»
«سرافراز موصلی‌» شهردار کازرون نیز، از كمبود امكانات گردشگری در این شهر گلایه كرد. او گفت: «شوربختانه در این بخش، كار مناسبی انجام نشده اما شهرداری کازرون برای پشتیبانی از سرمایه‌گذار در بخش گردشگری و ساخت رستوران و هتل، آمادگی خود را اعلام می‌کند و حاضر است هم از بخش خصوصی و هم بخش دولتی در این‌باره پشتیبانی کند.»

 

 

شهر تاريخي بيشابور

روستاي دوسيران

گرمابه‌ی تاريخي




تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:کازرون,گرمابه ی تاریخی,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 در میان رسانه‌ها

جلوی چشم مسوولان، یک خرس دیگر کشته شد

   
 

 سلیمان لطفی‌نیا :

 پس از کشته شدن چند قلاده خرس کمیاب در استان‌های گوناگون کشور مانند لرستان، به دست کسانی که هیچ ارزشی برای زیست‌بوم نمی‌شناسند، این‌بار، یک خرسی دیگر، در برابر چشم کسانی که خویشکاری(:وظیفه) نگهداری از آن را بر دوش دارند با هشت گلوله  کشته شد.
 
شاید اگر این کار به‌دست یک شکارچی و به دور از چشم مسوولان انجام می‌گرفت، چندان درد آور نبود، اما آنچه امروز در شهرستان «سراب» از استان «آذربایجان شرقی» انجام گرفت، زخم همه‌ی دوستداران زیست بوم را تازه کرد.
در گزارشی در خبرگزاری مهر، آمده بود که خرسی کمیاب در جستجوی خوراکی که مردم آن را از وی گرفته‌اند، به یک روستا در شهرستان سراب نزدیک می‌شود، بومیان با چوب و چماق به جانش می‌افتند، و این موجود بی‌آزار را که هرگز بی‌شوند(:دلیل) به انسان آسیبی نمی‌رساند، می‌آزارند، تا جایی که خرس برای رهایی از مرگ به سوی مردم یورش می‌آورد.
ناگهان نیروی انتظامی از راه می‌رسد و بدون آن‌که کاری از پیش ببرد، خرس را محاصره می‌کند. پس از گذشت چندین ساعت، نیروهای محیط‌زیست نیز خود را می‌رسانند. نیروهای محیط‌زیست با تیزهوشی و نوآوری، می‌خواهند که با داروی بیهوشی خرس را از آن گرفتاری رهایی بخشند، اما در پایان بنابر گزارش‌ها، هشت گلوله‌ی شکارچی خودسر، خرس را برای همیشه از چنگال مردم رها می‌کند.
بی‌گمان اگر این روش دنباله داشته باشد، باید مانند ببر ایرانی‌، با خرس نیز برای همیشه خداحافظی کنیم. هرچند این نخستین‌بار نیست که در کشورمان چنین پیشامدهایی رخ می‌دهد، اما امیدواریم که واپسن‌بار باشد.

 





تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:خرس,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 





تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:بمب جنسی,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

عادت های جالب و عجیب ما ایرانی ها !!!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در این ایمیل ۱۰ عادت جالب اما عجیبی که در بین ما ایرانی ها رواج داره و متاسفانه هر روز در اجتماعی که درش زندگی می کنیم شاهد اون هستیم و میشه گفت پولدار و فقیر بودن هم برای اینجور عادت ها ملاک نیست رو مرور می کنیم که امیدوارم حداقل شما دوست عزیز پرشین استاری که مطالب زیر را از نظر خواهید گذراند یا دارای چنین رفتارهایی نباشید و اگر هم کم و بیش از بعضی از اونها بی بهره نیستید؛ بدون هیچ حساسیتی نکات این ایمیل یک یادآور باشه برای تجدید نظر در مورد چنین عادت هایی :


1. غیبت و دخالت در امور خصوصی دیگران

یکی از سوژه های اصلی محاورات که به شدت بین مردم مرسوم شده است عمل زشت غیبت می باشد. این روزها زمانی که افراد همدیگر را ملاقات می کنند و یا در میهمانی ها حاضر میشوند عملاً حرفی جز غیبت کردن در مورد دیگران ندارند و با هیجان کامل به این کار مبادرت می کنند. برخی هم به خود اجازه میدهند در حریم خصوصی ترین مسائل دیگران وارد شوند و به امر و نهی و دخالتهای بی مورد بپردازند.

2. عدم رعایت حق عابرین پیاده

در اکثر نقاط دنیا دیدن یک عابر پیاده در خیابان به معنای فرمان ایست و احتیاط برای راننده مقابل است در صورتیکه در ایران برخی رانندگان به محض دیدن عابر پیاده سرعت خود را بیشتر نموده و بدون لحاظ کردن مسائل ایمنی و حق تقدم با بی رحمی تمام و با ایجاد رعب و وحشت برای عابرین پیاده به مسیر خود ادامه میدهند.

3. حفظ نشانه های نو بودن کالا

همسایه تان اتومبیلی نو خریداری کرده اما بعد از سپری شدن یک هفته هنوز برچسب شماره اولیه که بصورت تکه کاغذی روی شیشه جلو چسبیده است را جدا نکرده و حتی فومهایی که بصورت ضربه گیر در اطراف دربهای ماشین نصب شده است کماکان وجود دارند. دوستتان نیز بعد از گذشت یک هفته هنوز برچسب روی نمایشگر گوشی موبایل جدیدش را جدا نکرده!

4. تنبلی و از زیر کار در رفتن

متوسط ساعت مفید کار در ایران کمتر از یک ساعت و سی دقیقه میباشد که دلیل آن نبودن فرهنگ کار، فقدان انگیزه، تنبلی و بی مسئولیتی افراد است. این امر باعث نارضایتی ارباب رجوع، پایین آمدن کارایی و بهره وری و در کل کاهش پیشرفت ملی خواهد شد. در اغلب شرکتها، ادارات و سازمانها اینگونه باب شده که کسی زرنگ و باذکاوت است که تا حد امکان از انجام مسئولیتهایش شانه خالی کند و کم کاری را استراتژی اصلیش بداند و در عین حال حقوق و مزایایش را بصورت تمام و کمال دریافت نماید. کارمندان هیچ تلاشی در راستای بالابردن کیفیت و راندمان شرکت انجام نداده و در عین حال انتظار بالا رفتن درآمد خود را دارند. به ارباب رجوع کمتر احترام گذارده میشود و طلبکارانه با وی برخورد میشود.

5. تجمل گرایی و مصرفی شدن

امروزه شاهد آن هستیم که جامعه با سرعتی باور نکردنی به سوی مصرفی شدن در حال حرکت است. افراد بجای سرمایه گذاری پول خود در مکان مناسب و برای تولید بیشتر و اشتغال زایی ملی، ترجیح میدهند با خرید اتومبیلهای گران و کالاهای لوکس مصرفی ظاهری معقول کسب نموده و اعتبار خود را در بین اطرافیانشان بالا ببرند. چشم و هم چشمی های فراوان، گرفتار وامها و قرضهای سنگین شدن و استرس از جمله پیامدهای این مسئله است. اکثر مردم خوشبختی را در تجملات و برتری مالی می دانند و بین نیازها و خواسته هایشان تمایزی قائل نمی شوند. مسابقات و رالی خرید امری ناپسند ولی متداول در جامعه ایرانی است.

6. فقدان فرهنگ تشکر و احترام

از کوچه و خیابان گرفته تا دانشگاه و محل کار و اماکن عمومی، کمتر شاهد شنیده شدن جملاتی مانند "از لطف شما ممنونم"، "خواهش میکنم"، "اختیار دارید"، "تمنا می کنم"، "بفرمایید"، "بزرگوارید"، … هستیم. بجای آن فضای زیرآب زنی، استفاده از الفاظ ناشایست، بی حرمتی به افراد مسن، به سخره گرفتن افراد، بالا بردن تن صدا،… امری متداول شده است. مردم باید بیاموزند احترام به دیگران، احترام به هویت ملی یک کشور محسوب میشود. اگر افراد یک مملکت به یکدیگر احترام نگذارند چگونه میتوانند انتظار کسب احترام از ملتهای دیگر را داشته باشند؟!

7. عدم رعایت نظافت شخصی و شهری

احتیاج به توضیح ندارد که متاسفانه نظافت شخصی و اجتماعی از طرف برخی افراد جامعه رعایت نمیگردد. از طرز لباس پوشیدن تا بوی بدن و دهان و آرایش موها گرفته تا ریختن زباله در محیطهای شهری و تفریحی اهم موارد عدم رعایت نظافت است.

8. درگیری در صف و نوبت
صف ها هرکجا و به هر علتی که تشکیل شوند معمولاً تبدیل به جولانگاه بی نظمی، درگیری، فحاشی و هتاکی عده ای از افراد به اصطلاح "زرنگ" خواهند شد. حفظ نظم و ترتیب در صف نشان دهنده بالا بودن رتبه اجتماعی و فرهنگ کسانی است که در صف حضور دارند. متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی امور مذهبی و خیریه مانند سرو غذای نذری نیز چنین بی نظمی ها و زد و خوردهایی بوجود می آیند. احتمالاً باید برخورد کرده باشید در مجالس عروسی گاهی زمان سرو شام جمعیت با چه سرعتی به سمت میز سلف سرویس هجوم می آورند!

9. پرورش اندام برای رعب و ترس

شاید دیده باشید پسرانی که با اندامهای پرورش یافته و عضلانی درحالی که بازو و سینه های خود را در معرض نمایش گذاشته اند با چهره ای مهاجم و آماده درگیری در همه جا پرسه می زنند! آنها با نگاه خود اطرافیانشان را به مبارزه می طلبند! چه نکوهیده است زمانی که برخی افراد انگیزه های اصلی ورزش و تناسب را فراموش کرده و صرفاً برای عرض اندام، قلدری و جلب توجه در سطح جامعه اقدام به حجیم کردن عضلات خود می کنند.

10. اسراف، اسراف، اسراف!

اسراف یعنی زیاده روی در مصرف، بیهوده مصرف کردن، بیش از نیاز مصرف کردن، مصرف کنترل نشده، دور ریختن چیزی که میتوان از آن استفاده کرد. کافیست با محاسباتی ابتدایی متوجه شوید که میزان اسرافی که در کشور به عناوین مختلف همه روز در حال انجام است اگر جلوگیری می شد، چه میزان در صرفه جویی خانوادگی و ملی اثر می گذاشت و مشکلات چه تعداد از مردم حل می شد





تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:عادات ایرانی,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

١٠ مهرماه: 
برگزاري جشن مهرگان با هنرنمايي هنرمندان
   
 
خبرنگارامرداد :

جشن مهرگان، با هنرمندي هنرمندان خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتيان، با همكاري انجمن زرتشتيان تهران برگزارمی‌شود.
 روز ١٤ شهريورماه، در نشست هفتگي انجمن زرتشتيان، مصوب شد تا هنرجويان خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتيان، به اجرای برنامه بپردازند.
برنامه‌ها دربردارنده نمايشنامه، برنامه شاد عروسكی و برنامه‌های ديگر با هماهنگی انجمن زرتشتيان تهران خواهدبود.
جشن مهرگان ١٠ مهرماه، در ماركار تهران پارس با باشندگي زرتشتیان برپامی‌شود.





تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:10 مهر,10 مهرماه,جشن مهرگان,جشن مهر,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

در بخشی از موزه‌ی صنعت چاپ ايران: 
صنعت چاپ زرتشتيان به موزه رفت
   
 
خبرنگار امرداد - فیروزه فرودی :

صنعت چاپ زرتشتيان  به ياد روانشاد كيخسرو خسرويانی(راستی)  بخشی از موزه‌ي صنعت چاپ ايران را كه امروز يكشنبه ١٣ شهريور ساعت ١٥ گشايش می‌يابد، به خود ويژه كرده‌است.
پريرخ خسرويانی ناشر سالنمای راستی در اين باره گفت:« نمايشگاه صنعت چاپ در كتابخانه‌ي موزه‌ی مجلس شورای اسلامی برپا می‌شود و در آيين گشايش آن رسول جعفريان فرنشين كتابخانه‌ی مجلس، اسمعيل دميرچی از كارگران پيشين صنعت چاپ، محمد كلاری از پيشكسوتان اين صنعت و قاسم صافی پژوهشگر در اين حوزه سخنرانی می‌كنند.
در اين آيين، پيشكشی از سوی اسفنديار اختياری نماينده‌ی زرتشتيان در مجلس، رستم خسرويانی فرنشين انجمن زرتشتيان تهران و پريرخ خسرويانی ناشر سالنمای راستی به ياد شادروانان، ارباب كيخسرو شاهرخ بنيادگذار كتابخانه‌ی مجلس و كيخسرو خسرويانی (راستی) بنيادگذار صنعت چاپ زرتشتيان در ايران، به اسمعيل دميرچی كه برای برپايی اين موزه تلاش بسيار كرده‌است، اهدا می‌شود.
شركت در آيين گشايش صنعت چاپ عمومی نيست و در روزهای آينده زرتشتیان می‌توانند با هماهنگی چاپخانه‌ی راستی از موزه بازديد كنند





تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:چاپخانه راستی,رستم خسرویانی,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

              رخدادهای تاریخی و آیینی ایران از 12 تا 18 شهریور

          

گروه مردم :

شنبه 12 شهریور:

آغاز کار نوسازی آرامگاه فردوسی در توس، سوم سپتامبر 1928 (12 شهریور 1307) کار نوسازی آرامگاه فردوسی، ایرانی بزرگی که خود را وقف خدمت به ایران و زبان پارسی کرده بود در توس خراسان آغاز شد. این ساختمان باشکوه پس از تکمیل و آنگاه تزیین مجدد، بیستم مهرماه سال 1313 هجری طی مراسمی کم نظیر با حضور رضا شاه و مستشرقین و ایرانشناسان سراسر جهان، ادیبان کشور و مقامات فرهنگی و دولتی گشایش یافت.

درگذشت پروفسور محمود حسابی، دانشمند و فیزیکدان ایرانی در بیمارستان دانشگاه ژنو سوئیس

سه‌شنبه 15 شهریور:

آغاز شاهنشاهی بهرام چهارم، سیزدهمین شاه ساسانی پس از مرگ پدرش شاپور سوم در سال 388 میلادی

یکشنبه 13 شهریور:

روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی

چهارشنبه 16 شهریور:

افتادن زودگذر تبریز به دست سلطان سلیم عثمانی، هفتم سپتامبر سال 1514 (16 شهریور) نظامیان عثمانی وارد تبریز شدند. این یگانها به فرماندهی مستقیم سلیم اول سلطان عثمانی 23 آگوست (15 روز پیش از آن) در دشت چالدران نیروهای شاه اسماعیل صفوی را شکست داده بودند. سلطان سلیم و نظامیانش بر اثر حملات غیر منظم (چریکی) نیروهای شاه اسماعیل و مقاومت مردم تبریز نتوانستند مدت طولانی در این شهر بمانند و بیرون رفتند.

پنجشنبه 17 شهریور:

اعطای نخستین مدرک دکترای ادبیات پارسی در ایران به دکتر محمد معین در سال 1321 خورشیدی

آدینه 18 شهریور:

روزی که فرهاد دوم وارثان اسکندررا از آسیا بیرون راند، در آخرین ماه تابستان 129 پیش از میلاد و طبق بعضی از تاریخها، نهم سپتامبر این سال، فرهاد دوم شاه اشکانی در جنگی که با سلوکیها در سوریه کرد، برای همیشه وارثان اسکندر مقدونی را از آسیا بیرون راند و شکست ایران از ارتش اسکندر تلافی شد. در این جنگ 17 هزار سلوکی کشته و 12 هزار و هفتصد تن اسیر شدند و این اسراء هرگز آزاد نشدند. علت پیروزی اسکندر مقدونی بر هخامنشیان این بود که در نخستین جنگ، فرماندهان محلی ارتش (و به احتمال زیاد با موافقت شاه هخامنشی وقت – داریوش سوم) عمدتا از جنگجویان مزدور خارجی (مرسنر) استفاده کرده بودند.

آغاز جنگ‌های معروف به جنگ‌های هفت‌ساله میان ایران و روم در زمان شاهنشاهی خسرو انوشیروان ساسانی در سال 572 میلادی





ارسال توسط سورنا

 

مجله سلامت و پزشكی

 

سيگار كشيدن سر صبح، خطر ابتلا به سرطان را افزايش می‌دهد

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:سیگار,بوی بد پا,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

در میان رسانه‌ها

جنگل‌های ایلام، سیاه‌پوش هم‌قطارانشان هستند

 

خشكسالی و آتش‌سوزی، امان از بلوط‌ها ربوده است

 

سلیمان لطفی‌نیا :

نزدیك به 87 درصد از مساحت استان ایلام، گستره‌های(:عرصه‌های) طبیعی و نزدیك به ۶۴۰ هزار هکتار آن بلوط‌‌‌‌‌‌زار و جنگل‌های تنک (جنگل‌های کم‌پوشش) است. این در حالی است که شوربختانه جنگل‌های استان ایلام اكنون به شوند(:علت) آتش سوزی و خشکسالی سیاه پوش شده‌اند.
به گزارش مهر، بی‌گمان باید جنگل‌های ایلام را به شوند آتش‌سوزی و خشکسالی در سیاهه‌ی سیاه منابع طبیعی روبه نابودی گذاشت.
خشکسالی همراه با گرد و‌غبار، میزان بالایی از درختان بلوط استان ایلام را نابود كرده است، ولی هنوز هیچ كار پیش‌گیرانه‌ای انجام نگرفته است. در فصل تابستان به شوندهای(:دلایل) گوناگون، جنگل‌های استان دچار آتش‌سوزی می‌شوند که این میزان هر ساله روبه افزایش است.
«داریوش قنبری»، نماینده‌ی مردم ایلام در مجلس؛ با اشاره به این‌که افزایش آتش‌سوزی در چند سال گذشته، شوند نابودی جنگل‌های استان شده است، افزود: «امسال سال ناخوشایندی برای جنگل‌های منطقه است، به گونه‌ای که اکنون وضعیت جنگل‌ها بحرانی است و هر روز امکان آتش‌سوزی هست.»
او گفت: «سازمان منابع‌طبیعی استان مسوول نگهداری از جنگل‌های منطقه است اما شوربختانه این سازمان با کمبود اعتبار و امکانات رو‌به‌رو است.»
به گفته‌ی داریوش قنبری، مسوولان باید برای جلوگیری از نابودی جنگل‌های ایلام برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهند. كاری كه تا به امروز انجام نشده است.
انبوه درختان بلوط در ایلام گیرایی ویژه‌ای به این سرزمین بخشیده زیبایی كه می‌توان آن را در «پارک جنگلی چغاسبز»، «گردشگاه خوران ایوان»، «ششدار»، «تنگ دالاهو و کلم» و «بدره» دید.
اما خشكسالی نه تنها، کاهش تولیدات زراعی و حاصلخیزی جنگل‌ها و مراتع را به دنبال دارد، بلكه شوند افزایش خطر آتش‌سوزی، افزایش میزان مرگ‌و‌میر دام، آسیب به زیستگاه ماهیان و حیات وحش، کاهش اندوخته‌‌های آب، پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی، کاهش کیفیت آب‌های سطحی و زیرزمینی، افزایش دما و در خشکسالی‌های شدید، حتا مرگ و میر انسان‌ها‌، نیز شده است.
از دیگر پیامدهای خشکسالی می‌توان به آسیب به صنعت گردشگری، نابودی برخی گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب، افزایش بیابان‌ها، آسیب به جاهای فرهنگی، مذهبی و باستانی و ... را نام برد.

 





تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:بلوط,سیاه پوش,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

طرز تهیه آبگوشت سنتی ایرانی (۴ نفر)

گوشت گوسفند همراه با دنبه ۸۵۰ گرم

نخود ولوبیای سفید هر کدام ۱۵۰ گرم

پیاز متوسط ۴ عدد

سیب زمینی ۶ عدد متوسط

گوجه فرنگی خورد شده ۴ عدد متوسط

لیموی عمانی ۳ عدد

زرد چوبه نمک وفلفل به میزان دلخواه

دارچین

سیر ۲ تا ۳ عدد

 

طرز تهیه

ابتدا پیازها را حلقه حلقه کرده داخل قابلمه میریزیم٬ گوشت و دنبه را به آن اضافه کرده کمی تفت میدهیم زرد چوبه را به آن میافزاییم و آب جوشیده شده را داخل قابلمه میریزیم و نخود و لوبیای سفید را به آن اضافه میکنیم. آب قابلمه باید تا حدی باشد که همه مواد درون قابلمه را بپوشاند و از سطح آن هم بالاتر بیاید.

سیر را خورد کرده درون آبگوشت میریزیم.

قابلمه را روی حرارت متوسط میگذاریم. و میگذاریم آبگوشت ما کاملاً همه موادش خوب بپزد٬ بعد سیب زمینی ها و گوجه فرنگی های خورد شده را به آن می افزاییم تا به خورد مواد آبگوشت ما برود٬ برای خوش طعم شدن آبگوشت، لیمو عمانی ها را که قبلا با چاقو باز کرده و هسته های آن را دور ریخته ایم را داخل آبگوشت میریزیم.

توجه داشته باشید که هسته لیمو عمانی باعث تلخی آبگوشت یا غذای دیگر میشود و باید آن را در آورد. اگر رنگ آبگوشت شما قرمز خوشرنگی نداشت میتوانید یک یا دو قاشق هم رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید.

میگذاریم آبگوشت روی حرارت ملایم کاملا جا بیفتد . دنبه های گوشت را جدا میکنیم و از قابلمه در آورده و میکوبیم و آن را دوباره داخل آبگوشت میریزیم. نمک و فلفل مورد نیاز را میریزیم. اگر آب آبگوشت کم بود میتوانید آب جوشیده شده به آن اضافه کنید.

آبگوشت شما حاضر است میتوانید آب آن را جدا بکشید و محتویات گوشت آن را بکوبید و مقداری دارچین روی گوشت کوبیده بریزید و این غذای لذیذ را همراه خانواده نوش جان کنید.

http://www.iranroshan.ir/u/uploads/1369208960.jpg





تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:آبگوشت,گوشت گوسفند,نخود,پیاز,لیمو عمانی,عمانی,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

آیا میدانستید: کلمه “مات” در شطرنج ، واژه ای پارسی است ، به معنی “شاه مرده ”

آیا میدانستید: کوچکترین استخوان در بدن انسان در گوش او قرار دارد .

آیا میدانستید: کتاب رکودهای گینس ،رکورددار دزدیدهشدن از کتابخانه های عمومی می باشد

آیا میدانستید: در بیمارستان ها مریض را (بیدار) میکنند تا قرص خوابشو بخوره !

آیا میدانستید: هر فرد در سوئیس ، در طی یک سال ۱۰ کیلو شکلات استفاده میکنید .

آیا میدانستید: رعد و برق میتواند حرارتی معادل ۳۰,۰۰۰ درجه سانتی گراد تولید کند .

آیا میدانستید: طولانی ترین خیابان جهان Yonge در تورنتو کانادا است با طول ۱۸۹۶کیلومتر .

آیا میدانستید: گربه ها میتوانند بیش از ۱۰۰ صدا تولید کندد ، در حالی که سگ ها تنها در حدود ۱۰ صدا

آیا میدانستید: مردمک چشم اختاپوس مستطیل شکل است .

آیا میدانستید: کانادا یک کلمه هندی به معنی “روستای بزرگ” است.

آیا میدانستید:هر نوع سوسمار بزرگ می تواند در زیر آب به مدت ۲۸ دقیقه باقی بماند.

آیا میدانستید: فرورفتگی ناخن پا ، ارثی است .

آیا میدانستید: دوئل در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند !

آیا میدانستید: سریع ترین ماهی جهانSail Fishمیباشد۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

آیا میدانستید:خورشید در مدار کهکشان شیری باسرعت ۹۰۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند.

آیا میدانستید: حدود ۲۵۰ ایرانی در ناسا محقق داریم.

آیا میدانستید: نهنگ ها هم عاشق میشوند و در سفر ها با هم آواز دست جمعی میخوانند.

آیا میدانستید: کوسه ها فاصله های دورتر از ۵ متر را مطلقا نمی بینند.

آیا میدانستید: گنجشک ۳۵۰۰ پر در بدنش دارد که میتواند درسرد ترین روز حرارت بدنش را به ۴۱ برسانند.

آیا میدانستید : کودکانی که بیشتر از گیاهان و سبزیجات و مواد خام غذایی می خورند از دیگران با هوش ترند.

آیا میدانستید: در لامپ یک جریان کم از رشته تنگستن میگذرد و دمای ان را به بیش از دو هزار درجه میرساند.

آیا میدانستید: بدن انسان ۵۰ هزار کیلومتر رشته عصبی دارد.

آیا میدانستید: نور میتواند دور کره ی زمین (خط استوا) را ۷٫۵ بار در ۱ ثانیه طی کند.

آیا میدانستید: موش های صحرایی در مواجه شدن با مشکلات حل نشدنی ناخن های خود را می جوند.

آیا میدانستید: مدت عصبانیت مردان فرانسوی از همه ی مردان روی زمین بیشتر است.

آیا میدانستید: رشد تعداد خودرو در جهان ۳ برابر رشد جمعیت انسانهاست.

آیا میدانستید: چشمان ما اندازه ی زمان تولدمان است و تغییری نمیکنند؟

آیا میدانستید: نخستین مردانی که عطر را برای خوش بو شدن ساختن ایرانیان بودند.

آیا میدانستید: وسعت اقیانوس هند حدود ۷۵ میلیون کیلومتر مربع می شود.

آیا میدانستید: از بین رنگها رنگ سفید برای زنبور ارمش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت کننده.

آیا میدانستید: تقریبا نیمی از کل نشریات جهان در دو کشور آمریکا و کانادا منتشر می شوند.

آیا میدانستید: نپال تنها کشور ی است که پرچمش مستطیلی نیست.





تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:مات,نپال,اختاپوس,شاه مرده,,
ارسال توسط سورنا

 

http://www.up.vatandownload.com/images/rdbmxbwglmmrrj97a54.jpg



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:آخوندک,,
ارسال توسط سورنا

 

مشكلات واقعی دوست شدن با يک مرد متاهل

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:مرد متاهل,,
ارسال توسط سورنا

 

رضا بدیعی کارگردان ایرانی سینمای هالیوود و سازنده سریال های محبوب تلویزیونی چون «بالاتر از خطر» و «هاوایی فایو او» بعد از ظهر روز شنبه ٢٠ آگوست پس از یک عمل جراحی پیچیده بر روی معده، در بیمارستان «یوسی ال ای» در شهر لس آنجلس درگذشت. او هنگام مرگ ۸۱ سال داشت.

http://www.up.vatandownload.com/images/wb1qdl882xvpxfxzsm.jpg



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

بنام خدا

این ساختمان در مرکز شهر دوشنبه و نزدیک میدان صدرالدین عینی واقع شده است. این هتل ترکیبی از یک کامپلکس تجاری اداری می باشد که با تکنولوژی مدرن و دارای مقاومت بالایی در برابر زلزله ساخته شده است. در این ساختمان هشت فروشگاه، رستوران، سی دفتر اداری، یک اتاق کنفرانس، سی سوئیت و یک پارکینگ با فضایی به ظرفیت 80 اتومبیل وجود دارد.
هتل استفلال در نزدیکی کاخ ملت و کاخ ریاست جمهوری قرار دارد. قیمت متوسط و سیستم انعطاف پذیری پرداخت و محل مناسب بعلاوه هوای مناسب و نزدیکی به دریاچه از ویژگیهای این هتل می باشد. ابن هتل دارای 64 اتاق می باشد. اتاقها شامل 8 اتاق یک نفره لوکس و 56 اتاق دونفره نیمه لوکس می باشد که به صورت همزمان ظرفیت پذیرایی از 120 نفر را دارا می باشد. تمامی اتاقها مجهز به سیستم های ارتباطی ، مبلمان و اثاثیه مجهز و لوس می باشد.
هتل کیان درقلب شهر دوشنبه و نزدیک سفارت ایران واقع شده است. فاصله این هتل تا فرودگاه 15 کیلومتر می باشد. این هتل تنها 10 اتاق داشته و امکاناتی از قبیل رستوران - بار- سونا - سالن کنفرانس برای 80 نفر - باشگاه ورزشی و ... را نیزدارد.
هتل مرکوری یا هتل عطارد از هتل های تازه ساخت در دوشنبه می باشد. طراحی و فضای معماری این هتل با همه هتل های تاجیکستان متفاوت می باشد. این هتل طراحی کلاسیک و منحصر به فردی داشته و از باغ و مجسمه و آبشار زیبایی در محیط خود بهره می برد.
هتل تاجیکستان در مرکز شهر دوشنبه و در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و پارک بزرگ شهر واقع شده است. موزملی و ساختمان اپرا باله و تئاتر درام روسی نیز در نزدیکی این هتل واقع شده است. به سبب نزدیکی به مراکز اداری و مراکز کسب و کار و تفریحات بهترین موقعیت را در شهر دوشنبه دارا می باشد. فاصله این هتل تا فرودگاه 10 کیلومتر و تا ایستگاه راه آهن 3 کیلومتر می باشد. این هتل در سال 1975 ساخته شده است اما در سال 2002 عملیات بازسازی دوباره ان آغاز شد.
هتل تاج پلاس با استانداردهای خوبیدر زمینه هتل داری و گردشگری طراحی و ساخته شده است. طراحی داخلی لوکسی داشته و امکانات فراوانی برای میهمانان خود تدارک دیده است. هتل تاج پلاس 20 اتاق و 5 سوئیت مجلل و 4 اتاق فوق العاده لوکس دارد.
آسیا گراند هتل یکی از جدیدترین هتل های کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه می باشد که با استانداردهای روز دنیا در زمینه هتل داری و گردشگری طراحی و ساخته شده است. طراحی داخلی لوکسی داشته و امکانات فراوانی برای میهمانان خود تدارک دیده است.




تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:هتل,کیان,هتلهای تاجیکستان,هتل های تاجیکستان,,
ارسال توسط سورنا

 

امروز 14 شهریور ماه

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/2/27/16fb83091e01.jpg

از کودک فال فروشی پرسیدم چه میکنی!؟ گفت به آنان که در دیروز خود مانده اند فردا را میفروشم..!!



ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 14 شهريور 1390برچسب:فال روز 14 شهریور,,
ارسال توسط سورنا

 

امروز 13 شهریور ماه

 

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/2/27/16fb83091e01.jpg

از کودک فال فروشی پرسیدم چه میکنی!؟ گفت به آنان که در دیروز خود مانده اند فردا را میفروشم..!!



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:فال روز 13 شهریور,دودل,,
ارسال توسط سورنا

 

امروز 12 شهریور ماه

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/2/27/16fb83091e01.jpg

از کودک فال فروشی پرسیدم چه میکنی!؟ گفت به آنان که در دیروز خود مانده اند فردا را میفروشم..!!



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 12 شهريور 1390برچسب:فال روز 112 شهریور,قوچ,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

امرداد اين شماره به ياد فرهاد دوم و پاكسازي آسيا از سلوكيان، چاپ شد
   
 
خبرنگار امرداد - آفتاب یزدانی :

دویست‌و‌شصتمین شماره‌ی امرداد به شكوه و خجستگی تاراندن سلوكیان تا پشت دروازه‌های آسیا، چاپ شد. در این شماره از فرهاد دوم اشكانی گفته‌ایم، شهریاری كه به تدبیر خویش، سلوكیان را كه نزدیك به ٣٠٠ سال بر ایران و دیگر مرزهای پیرامون، حكومت می‌كردند از آسیا تاراند.
در سخن نخست این شماره از زبان‌خدایی‌مان، سخن گفته‌ایم، از موسیقی ایرانی كه آسمانی است و فراسویی، ولی این‌روزها بنابر ناآگاهی‌های ما رو به فراموشی است. در رویه‌ی نخست و رویه‌ی دوم، رویدادهایی از سرزمینمان ایران را نیز، به چاپ رسانده‌ایم.
در سومین رویه‌ی امرداد(رویه مردم)، از دارالفنون نوشته‌ایم، گهواره‌ی دانش و دانش‌پروری، مدرسه‌ای كه نزدیک به ٢٠٠ سال از عمرش می‌گذرد. از سكوت مرگبار این روزهای دارالفنون و كوتاهی‌ها در بازسازی‌اش نوشته‌ایم. پدر دیگری از پدرهای ایرانی و بازی دیگری از میان بازی‌های بومی این سرزمین بخش دیگری از نوشتارهای رویه‌ی مردم هستند. خبرهای گردشگری، تلنگر و الوامرداد كه پرسش‌های شما و پاسخ‌های امرداد است، نیز در این رویه، میزبان شما خواهند بود.
چهارمین رویه از امرداد در این شماره، رویه‌ی شاهنامه است. در این رویه از بانوگشسب‌نامه خواهید خواند. شاید بسیاری ندانید كه بانو گشسب دختر رستم، پهلوان استوره‌ای ایران است. در این گزارش كه از بانوگشسب‌نامه و به قلم دكتر روح‌انگیز كراچی، به نگارش درآمده از پهلوانی‌های دخت رستم می‌خوانید و اشاره‌هایی كه در دیگر كتاب‌های ایرانی به این پهلوان‌بانو شده است. بی‌گمان از خواندن این نوشتار لذت خواهید برد.
نوشتاری دیگر كه گزارشی از سخنان دكتر جلیل دوستخواه است نیز، دیگر نوشتار این رویه است. بی‌‌گمان آنانی كه دكتر دوستخواه را می‌شناسند به خواندن این گزارش، همت می‌گمارند و آنان كه با او و پژوهش‌هایش آشنا نیستند، شاید با خواندن این نوشتار بابی بگشایند بر همراه شدن با شهنامه.
كسانی كه داستان‌های شاهنامه را دنبال می‌كنند در این شماره می‌توانند ادامه‌ی پادشاهی منوچهر را بخوانند و از میان دشمنان ایران با دیوان، آشنا شوند.
در پنجمین رویه(رویه اندیشه) در نوشتاری كه بخش نخست آن، پیش از این چاپ شده بود، در بخش دوم نیز «چگونگی زندگی ایرانیان در زمانه‌ی سرایش یشت‌ها» را دنبال خواهیم كرد. این نوشتار پژوهشی در بخش دوم  به «بهرام‌یشت»، «رام‌یشت» و «دین‌یشت» پرداخته است. سخن اندیشه برانگیز، «پرده، ساز و آهنگ در فرهنگ ایرانی» و «كتاب هرودوت، آكنده از بزرگنمایی‌های ماهرانه» دیگر عنوان‌هایی است كه می‌توانید در این رویه بخوانید.
گفت‌و‌گو با پریچهر نامدار، هنرمند و نقاش زرتشتی كه تنها زن دارنده‌ی نشان شوالیه‌ی هنر ایتالیا است، گفت‌و‌گویی است كه خوانندگان می‌توانند در رویه‌ی «جوان» آن را بخوانند. دوستداران جدول بی‌گمان این رویه را به خوبی می‌شناسند. رویه‌ی جوان باز هم با یك جدول دیگر به دیدار خوانندگان آمده است. «بیاموزیم پهلوان باشیم نه قهرمان» به مناسبت ١٦ شهریورماه، روز مصوب شدن طرح اجباری شدن ورزش در آموزشگاه‌های كشور از سال ١٣٠٩ خورشیدی، عنوان نوشتار دیگری در این رویه است. آنانی كه نوشتارهای «سرزمین هزار چهره» را دنبال می‌كنند این بار از چگونگی بخش شدن ایران میان روس و انگلیس و پیدایش «مهرگان» و رسمی شدن آن در دربار هخامنشیان، خواهند خواند.
هفتمین رویه‌ی امرداد(زرتشتیان) نیز همچون همیشه به خبرها و گزارش‌هایی از هازمان زرتشتی، ویژه‌ شده است.
در واپسین رویه‌ی امرداد باز هم به زبان پارسی و هویت ایرانی پرداخته‌ایم. در این شماره از زبان «تاتی»، یار پرتوان زبان فارسی، نوشته‌ایم. ستون خرده‌گیری نیز كه از چند شماره‌ پیش، در این رویه برای خود جایی باز كرده از «كنترلرها در باس‌لاین بی. آر. تی، استندبای هستند!» درددل كرده است.
امرداد شماره‌ی ٢٦٠ را از امروز از روزنامه‌فروشی‌‌ها می‌توانید خریداری كنید.





تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:امرداد,دختر رستم,دارالفنون,,
ارسال توسط سورنا

 

جوجه کباب استانبولی مخصوص سحر



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:افطار,سحر,افطاری,سحری,,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

پرندگان ماه تولدتان

سایت تفریحی-khabar.akhjoonbazi.com - پرنده ماه تولدتان – اختصاصی پارسیگاه

اول فروردین تا ۲۵ فروردین ” شاهین ”

مقتدر و توانا هستید . معمولا با مهارتی که در کارها و عملتان دارید می توانید از موانع بسیار سخت عبور کنید و در نهایت زرنگی این کار را به گونه ای انجام می دهید که چندان انرژی خود را به هدر ندهید.

۲۶ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت “مرغابی ”

برای رسیدن به هدف هر رنجی را به جان می خرید ، اما با این حال برای شما هدف وسیله را توجیه نمی کند.
 

گاهی بی دقت می شوید ، بنابراین ضررهایی می بینید.

۲۳ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد ” قمری ”

طبیعتا آرامش طلب هستید و از یک زندگی عاشقانه لذت می برید و بندرت از آن خسته می شوید . بردبار ، سازگار و در عین حال جذاب هستید.

۲۰ خرداد تا ۱۶ تیر ” عقاب ”

شخصیتی بسیار محترم دارید.هیچ گاه به دنبال کارهای بیهوده نیستید و می توانید تنها با نگاه گیرا و نافذ خود مخالفان خویش را سر جایشان بنشانید.بخش بسیار قوی و ممتاز شخصیت شما آن است که قادرید از جنبه های ناچیز و مادی فراتر رفته و ماورای آن را ببینید.

۱۷تیر تا ۱۳ مرداد ” بلبل ”

معمولا قبل از اینکه دیده شوید صدایتان به گوش می رسد و همیشه حرفی برای گفتن دارید.هر چند بعضی ها اعتقاد دارند که حرفهای شما به عمل نمی رسد.

۱۴ مرداد تا ۱۰ شهریور ” مرغ ماهیخوار ”

شخصیتی رنگی و پرزرق و برق دارید که همیشه مشتاق “رویارویی” است و از این کار لذت می برید.مهمترین مسایل پیرامون خود را به مرور و با خونسردی حل و فصل می کنید.بسیار حساس و تیرهوشید.

۱۱ شهریور تا ۷ مهر ” قو ”

همانند قو مغرور و سربلندید و شخصیتی پیچیده دارید.با اینکه در ظاهر شخصی بسیار آرام و راحت هستید اما در باطن برای سازگاری کردن خود با محیط اطراف و سرعت دنیای مدرن بسیار تلاش می کنید.بندرت عصبانی می شوید و سعی می کنید با همه در تفاهم و تعامل باشید.

۸ مهر تا ۵ آبان ” دارکوب ”

سختگیر و سختکوش هستید با طاقتی بسیار بالا . برای حمایت از ایده ها و عقایدتان به راحتی خواستار حمایت دیگران می شوید.برخی اوقات به نظر حواس پرت می آیید ، اما این فقط ظاهر شماست !

۶ آبان تا ۳ آذر ” باز کوچک ”

ذهن هوشیارتان به شما این امکان را می دهد که از یک موضوع به موضوع دیگری بپرید بدون اینکه تمرکز خود را از دست بدهید ! با اراده بسیار زیاد روی اهداف خود متمرکز می شوید و ار آنچه در اطرافتان می گذرد ، آشفته و مضطرب نمی گردید.

۴ آذر تا ۲ دی ” کلاغ ”

به غایت گیرا ، پرانرژی و مقاوم هستید و همچنین باهوش ، در نتیجه در حل مشکلات بسیار ماهر و زیردست می باشید.عاشق رقابت بوده و از طبیعت ، جنگل و اصولا محیط های بکر طبیعی بسیار لذت می برید.

۳ دی تا ۳۰ دی ” حواصیل ”

جذاب و متفکرید و معمولا تنها و منزوی به نظر می آیید.در عبور از مسیر زندگی ممکن است در باتلاق هم گرفتار شوید ، اما آنقدر محکم و استوارید که از این مشکلات موفق بیرون می آیید.

۱ بهمن تا ۲۸ بهمن ” سینه سرخ ”

شما یک برونگرای خونسرد هستید که طبع گرم خود را معمولا پنهان می کنید و گاهی خودرای می باشید.بسیار خانواده دوست هستید ، اگر چه گاهی کمی ستیزه جو می شوید.

۲۹ بهمن تا آخر اسفند ” سهره ”

زرنگ ، حساس و گوش به زنگ هستید.ذاتا فردی اجتماعی و خونگرمید ، چون معتقدید در جمع به نوعی احساس امنیت می رسید که افراد در جای دیگر نمی توانند آن را بیابند.منظم و اهل ورزش هستید.





تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

            رخدادهای تاریخی و آیینی ایران از 5 تا 11 شهریور

 

شنبه 5 شهریور:

آلپ ارسلان سلجوقی رومانوس دیوژنس امپراتور روم شرقی را که به اسارت نیروهای او درآمده بود آزادکرد، آلپ ارسلان سلجوقی 27 آگوست 1071 و یک روز پس از پیروزی بر امپراتوری روم شرقی و اسیرکردن رومانوس دیوژنس تصمیم گرفت که اورا رهاسازد. برخی از مورخان نوشته اند: " پس از اینکه رومانوس امپراتور روم شرقی را به حضور آلپ ارسلان آوردند از او پرسید که اگر نتیجه جنگ معکوس بود و وی اسیر رومیان (دولت بیزانس) شده بود چه می کرد و رومانوس پاسخ داده بود شمارا می کشتم. آلپ ارسلان در برابر این جواب گفته بود که من بالعکس، و تصمیم گرفته ام که شمارا آزاد کنم و بروید و باقیمانده قلمرو خودرا اداره کنید و ....".

تصرف اصفهان به دست تیمور لنگ و قتل عام اصفهانی ها،  از تصرف اصفهان توسط نیروهای امیر تیمور گورکان (تیمور لنگ) و قتل عام مردم آن و ساختن مخروطهای ده متری از کله های مقتولین 621 سال می گذرد. اصفهان در 27 آگوست سال 1387 میلادی، پس از یک مقاومت چشمگیر به دست تیموریان افتاد. 

زادروز محمدبن زکریای رازی دانشمند و پزشک ایرانی و کاشف الکل در سال ٢٤٤ خورشیدی

یکشنبه 6 شهریور:

پایه‌گذاری سلسله تاریخی اشکانیان به دست ارشک جنگچوی دلیر پارت در سال ٢٥٦ پیش از میلاد

دوشنبه 7 شهریور:

... و میترائیسم در ایرانزمین نماد مهرورزی و دوستی و دانایی شد ـ پیدایش جشن مهرگان، محاسبات تقویمی تازه بر پایه نوشته های یونانیان و رومیان عهد باستان نشان می دهد که آگوست سال 500 پیش از میلاد – دوران پادشاهی داریوش بزرگ – و به احتمال زیاد 29 آن ماه، میترا [در زبانهای اروپایی میثرا] از سوی دربار هخامنشی پس از مشورت با روحانیون آیین زرتشت، به عنوان مظهر (سمبل) نور (آفتاب، مهر و دانایی رسمیت یافت.

برگزاری جشن خزان یا مغان، امروزه این جشن در برخی نقاط ایران مانند دماوند برگزار می‌شود. انگیزه برپایی این جشن پایان تابستان و تغییر فصل بوده و گویا به شمار نیاوردن کبیسه‌ها موجب پیدایش دو جشن خزان شده که دومین آن در آغاز مهرماه بوده است.

سه‌شنبه 8 شهریور:

درگذشت بلاش یکم پادشاه اشکانی، در سال 77 میلادی. گردآوری و تدوین کتاب اوستا به فرمان او انجام گرفت.

آغاز جنگ چالدران بین شاه اسماعیل صفوی و سلطان سلیم اول عثمانی در سال 893 خورشدی

 

چهارشنبه 9 شهریور:

سالروز تقسیم ایران میان انگلستان و روسیه ـ شرم آورترین رویداد استعماری قرن 20، سی و یکم آگوست 1907 میلادی (نهم شهریور 1286) قرارداد تقسیم کشور مستقل و باستانی ایران، دارای گذشته ای تابناک، مهد تمدن و 13 قرن یک ابر قدرت، به دو منطقه نفوذ انگلستان و روسیه میان این دو قدرت اروپایی در شهر سن پترزبورگ پایتخت وقت روسیه امضاء شد که در کتابهای تاریخ از آن به عنوان Anglo – Russian Entente یاد شده است.

 

آدینه 11 شهریور:

یک آتنی 240 کیلومتر دوید تا اسپارتی ها را از لشکر کشی ایرانیان آگاه سازد - داستان نامگذاری دوی "ماراتن"، یک میهندوست آتنی به نام فیلیپیدس Philippidess پس از اطلاع از تصرف جزیره "اوبوآ" توسط نیروی دریابرد ایران و پیاده شدن طلیعه این نیرو در "آتیکا" و دشت ماراتن، 240 کیلومتر فاصله آتن تا اسپارت را در دو شبانه روز دوید تا از سران اسپارت بخواهد که نیروی کمکی به آتن بفرستند.

ثبت مدرسه دارالفنون تهران از دوره قاجار در فهرست آثار ملی ایران در سال 1375 خورشیدی

روز صنعت چاپ





تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:تیمور لنگ,آلب ارسلان سلجوقی,رومانوس,,
ارسال توسط سورنا

 



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:تاتو,خالکوبی,اکسید کرم,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی