به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

 پیش از آنکه فرهنگ و تمدن آریایی در ایران زمین کنونی به دوران شکفتگی خود برسد، در هزاره سوم پیش از میلاد، در بخش جنوبی و جنوب غربی ایران که دامنه اش تا کرانه های دشت لوت و کویر مرکزی نیز میرسیده است، مردمی با فرهنگ و تمدن خاص زندگی میکردند که اینک آنان را "ایلامی" مینامند. از آماری که این مردم بر جای گذاشته اند، چنین بر می آید که به پیشرفت های بزرگی نائل آمده و شهری مانند "شوش" بنیاد نهاده اند که به علت کهنسالی، ماد شهرهای جهان به شمار می آید.
 درباره جنس و چگونگی دوخت جامه این بانوان و جامه تندیسه های دیگری که از بزرگان و ملکه های ایلامی به دست آمده، عقاید گوناگون اظهار شده است. برخی با توجه به نقش و شیارهای پشم گونه ای که بر روی جامه ها دیده می شود آن ها را از جنس پوست و کسانی آن ها را از جنس دیگر ولی تقلید از پوست و گروهی آن را از برگ یا الیاف گیاهان می دانند.

 

ایلام-هزاره سوم پیش از میلاد مسیح



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا

آخرین طراحی بیژن !؟



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1390برچسب:آخرین طراحی بیژن پاکزاد,رولزرویس,,
ارسال توسط سورنا

 بنام خداوند دوستی

 

 یک روز آموزگار از دانش آموزانی که در کلاس بودند پرسید آیا می توانید راهی غیر تکراری برای ابراز عشق ، بیان کنید؟ برخی از دانش آموزان گفتند با بخشیدن عشقشان را معنا می کنند.. برخی «دادن گل و هدیه» و «حرف های دلنشین » را راه بیان عشق عنوان کردند. شماری دیگر هم گفتند «با هم بودن در تحمل رنجها و لذت بردن از خوشبختی» را راه بیان عشق می دانند.

 در آن میان ، پسری برخواست و پیش از این که شیوه دلخواه خود را برای ابراز عشق بیان کند، داستان کوتاهی تعریف کرد: یک روز زن و شوهر جوانی که هر دو زیست شناس بودند طبق معمول برای تحقیق به جنگل رفتند. آنان وقتی به بالای تپه رسیدند درجا میخکوب شدند.

 یک قلاده ببر بزرگ، جلوی زن و شوهر ایستاده و به آنان خیره شده بود. شوهر، تفنگ شکاری به همراه نداشت و دیگر راهی برای فرار نبود.

 رنگ صورت زن و شوهر پریده بود و در مقابل ببر، جرات کوچک ترین حرکتی نداشتند . ببر، آرام به طرف آنان حرکت کرد. همان لحظه، مرد زیست شناس فریادزنان فرار کرد و همسرش را تنها گذاشت. بلافاصله ببر به سمت شوهر دوید و چند دقیقه بعد ضجه های مرد جوان به گوش زن رسید. ببر رفت و زن زنده ماند.

 داستان به اینجا که رسید دانش آموزان شروع کردند به محکوم کردن آن مرد.

 راوی اما پرسید : آیا می دانید آن مرد در لحظه های پایانی زندگی اش چه فریاد می زد؟

 بچه ها حدس زدند حتما از همسرش پوزش خواسته که او را تنها گذاشته است!

 راوی پاسخ داد: نه، آخرین حرف مرد این بود که «عزیزم ، تو بهترین مونسم بودی.از پسرمان خوب مواظبت کن و به او بگو پدرت همیشه عاشقت بود.

 قطره های بلورین اشک، صورت راوی را خیس کرده بود که ادامه داد: همه زیست شناسان می دانند ببر تنها به کسی حمله می کند که حرکتی انجام می دهد و یا فرار می کند. پدر من در آن لحظه وحشتناک ، با فدا کردن جانش پیش مرگ مادرم شد و او را نجات داد. این صادقانه ترین و بی ریاترین ترین راه پدرم برای بیان عشق خود به مادرم و من بود.





ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

 یافتن این اختراع ایرانیان به اندازه ای تعجب و شگفتی جهانیان را بر انگیخت که حتی برخی از دانشمندان اروپایی و امریکایی این اختراع ایرانیان را به موجودات فضایی و ساکنان فراهوشمند سیارات دیگر که با بشقاب های پرنده و کشتی های فضایی به زمین آمده بودند، نسبت دادند، و آن را فراتر از دانش اندیشمندان و پژوهشگران ایرانی دانستند.

 

 

باتری تیسفون افتخار امپراتوری اشکانی



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1390برچسب:تعیین عمر کربنی,تیسپون,الکتریسیته,ارتن ور,ایزوله,الکترولیت,باتری مدرن,ویلهلم کونیگ,گالوانی,باتری باستانی,آبکاری,طلا,نقره,ویلارد گری,محلول سولفات مس,سولفات مس,آب طلا,ماساچوست,سرکه,ابزارهای آهنی,دریانوردی,آبکاری,کشتی,استاد ریاضیات,نیروی برق,برق,آبکاری الکتریکی,املاح طلا و نقره,کیمیا,کیمیاگر,کیمیاگران,گالوانوپلاستی,کاهن,جوارسازان باستانی,موزه برلین,شهر سلوکیه,سلوکیه,پیشین,باستان شناس,آلمانی,باستان شناس آلمانی,لوییجی گالوانی,,
ارسال توسط سورنا
"باشو، غریبه کوچک" امروز 36 ساله است و از سر بیکاری سیگار می فروشد. پسرک اهوازی دیروز، با آنهمه شهرتی که برای بازی در یک فیلم آن هم در غربت کسب کرد این روزها در زادگاهش غریبه است.

basho.jpg


ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا





تاريخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1390برچسب:خداوند,داشته ها,داشته,می بالی,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

 شخصی محکوم به اعدام شد و ميتوانست از سه
نوع اعدام پيشنهادي يکی را انتخاب کند : 


 



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:اعدام,شمشیر,دار,تصویر اعدام,اعدام طنز,,
ارسال توسط سورنا

داستان کوتاه : انوشیروان دادگر و پیرزن

سخن روز :  برای اینکه پیش روی قاضی نایستی، پشت سر قانون راه برو...



ادامه مطلب...

ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 

 نكته!!

 مرد جوانی در آرزوی ازدواج با دختر کشاورزی بود!
 کشاورز گفت برو در آن قطعه زمین بایست. من سه گاو نر را آزاد می کنم اگر توانستی دم یکی از این گاو
های نر را بگیری من دخترم را به تو خواهم داد.
 مرد
پذیرفت. در نخستین طویله که بزرگترین هم بود باز شد . باور کردنی نبود بزرگترین و خشمگین ترین گاوی که در تمام زندگی اش دیده بود. گاو با سم به زمین می کوبید و به طرف مرد جوان حمله برد. جوان خود را کنار کشید تا گاو از مرتع گذشت. دومین در طویله که کوچکتر بود باز شد. گاوی کوچکتر از قبلی که با سرعت حرکت کرد .جوان پیش خودش گفت : منطق می گوید این را ولش کنم چون گاو بعدی کوچکتر است و این ارزش جنگیدن ندارد.
 سومین در طویله هم باز شد و همانطور که فکر میکرد ضعیفترین و کوچکترین گاوی بود که در تمام عمرش دیده بود.
 پس لبخندی زد و در موقع مناسب روی گاو پرید و دستش را دراز کرد تا دم گاو را بگیرد...
اما.........گاو دم نداشت!!!!

 زندگی پر از ارزشهای دست یافتنی است اما اگر به آنها اجازه رد شدن بدهیم ممکن است که دیگر هیچ وقت نصیبمان نشود. برای همین تلاش کن که همیشه نخستین شانس را دریابی.





ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام پروردگار دانش آفرین

 

    یک پرسش ریاضی از امام علی (ع)


 شخصی از امام علی (ع) پرسید: «عددی را به دست من بده که قابل قسمت بر ۲و ۳و ۴و ۵و ۶و ۷و ۸و ۹و ۱۰ باشد بی آنکه باقی بیاورد.»
 امام علی علیه السلام بی درنگ به او فرمود: «اضرب ایام اسبوعک فی ایام سنتک»
 یعنی: «روزهای هفته را بر روزهای یک سال خودت ضرب کن»
 پرسش کننده هفت را در
۳۶۰ ضرب کرد. حاصل آن یعنی ۲۵۲۰ بر تمام آن اعداد قابل قسمت بود بی آنکه باقی مانده بیاورد.
 منبع: شرح بهایه به نقل از ترجمه کشکول شیخ بهایی .





ارسال توسط سورنا

بازگشت همه بسوی اوست

 فرارو: بیژن پاکزاد طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر، روز پنج شنبه دچار سکته مغزی شد و عصر روز گذشته در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت.

 در صفحه ویکی‌پدیای پاکزاد آمده است: «بیژن پاکزاد (زادهٔ ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در تهران) یک طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر است. او معمولاً به نام بیژن شناخته می‌شود. بیژن در سال ۱۳۵۲ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در رودئودرایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد».

bijan.jpg
 وی طراح لباس شخصیت‌های سرشناسی هم‌چون باراک اوباما، بوش پسر، پوتین، ریگان، شهرام ناظری و... بوده است.

 پاکزاد چند سال پیش در مورد میزان گردش مالی برند بیژن گفته بود: «در عرض  سی سال حدود چهار میلیارد دلار به اسم بیژن فروختم، چهار میلیارد دلار خیلی پول است در مقایسه با آن موقع که من هفتاد هشتاد هزار تومان پول داشتم. سالهای سال وقتی برای تحصیل وارد اروپا شدم، در آلمان فقط دویست مارک داشتم».

 پاکزاد درباره دلیل موفقیت خود گفته بود: «فکر می کنم علت موفقیت من ایرانی بودنم است، منظورم این است که به خاطر ایرانی بودنم، یک چیزهایی از بچگی توی خون من بود که می خواستم نعره بکشم مثل شیر، شیری که شما کرده باشیدش توی قفس و نعره بکشد، این شیر می تواند متأسفانه توی باغ وحش باشد ولی در هر صورت شیر است و می غرد».





ارسال توسط سورنا

 رخدادهای تاریخی و آیینی ایران از 27 فروردین تا 2 اردیبهشت
 
 شنبه 27 فروردین:
  • تخت جمشیدروزي كه تخت جمشيد پايتخت ايران اعلام شد. اردشیر یکم که بر جای پدر نشسته و شاه ایران شده بود نیمه آپریل سال 465 پيش از ميلاد تصمیم گرفت كه تخت جمشيد پايتخت نخست ايران باشد.
  • قرارداد صلح ایران و عثمانی در پی یک جنگ 3 ساله  در 16 آوريل 1613 ميلادي.
  • گرمابه گنجعلي خان كرمان .
  • گشایش گرمابه گنجعلي خان در 16 آپريل سال 1598 ميلادي .
 یکشنبه 28 فروردین:
  • آپریل سال 693 پيش از ميلاد و پيش از تاسيس دولت واحد در ايران، ارتش آشور بانيپال شهر شوش را متصرف شد و ويران ساخت.
     

شاپور دوم دوشنبه 29 فروردین:

  • تبعيد اعراب مهاجم، از بحرين و غرب شاخاب پارس (خليج فارس) به كرمان و مكران در 18 آپريل سال 331 ميلادي توسط شاپور دوم.

 سه شنبه 30 فروردین:

  • فرانك ها فنون جنگي ايرانيان را به اروپا منتقل كردند.

 چهارشنبه 31 فروردین:

  • انتخاب دمكراتيك اردوان سوم به پادشاهي ايران.

 پنجشنبه 1 اردیبهشت:

  • كوروش بزرگ پيش از ساختن تالار پذيرايي در پاسارگاد، خواسته بود كه در اين شهر (پايتختش)، نخست و ترجيحا به حد كافي كودكستان و دبستان بسازند.
  • روز بزرگداشت سعدی.

 آدینه 2 اردیبهشت:

  • روز زمین پاک.





تاريخ : یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:رخداد تاریخی,فروردین,اردیبهشت,پایتخت,پایتخت ایران,اردشیر یکم,شاه ایران,نیمه آپریل,قرارداد,ایران و عثمانی,عثمانی,گرمابه,گرمابه ایرانی,گرمابه گنجعلی خان کرمان,گنجعلی,گنج,گنجعلی خان کرمان,گشایش,ارتش آشور بانیپال,آشور بانیپال,شهر شوش,ویران,تبعید اعراب مهاجم,اعراب مهاجم,بحرین,غرب خلیج فارس,کرمان,مکران,شاپور دوم,فرانک,فرانک ها,فنون جنگی,فنون,فن,اروپا,انتخاب دموکراتیک,اردوان سوم,اردوان,تالار پذیرایی پاسارگاد,کودکستان,دبستان,بزرگداشت سعدی,روز زمین پاک,زمین پاک,روز زمین,آدینه,تصویر شاپور,فرتور شاپور,عکس شاپور,عکش تخت جمشید,,
ارسال توسط سورنا
ارسال توسط سورنا

بنام خداوند ایران زمین

سه سرو تاریخ ایران : پارت، پارس و ماد

 

 

روزی که "هووخشتره" پادشاه ایران زمین دروازه شهر "آشور" را فرو افکند و دودمان ستمگر آنها را پایان داد و پای در آن نهاد دستور دارد سه درخت سرو در جلوی دروازه شهر بکارند به یاد اتحاد تاریخی که با کمک نیای بزرگش دیااکو بین سه تبار ایران زمین (پارت ، پارس و ماد) برقرار شد و نخستین دودمان کاملا ایرانی به نام "ماد" شکل گرفت .
این سه درخت پس از نزدیک به هزار و سیصد سال همچنان سبز بودند و شاخه هایشان چنان به هم گره خورده بود که گویی یک درخت هستند . وقتی مشاور "ابو جعفر منصور" خلیفه عباسی و قاتل ابومسلم خراسانی به او از علت کاشت این سه درخت گفت منصور ضد ایرانی همانجا دستور سوزاندن آن سه درخت را داد آن روز منصور به اطرافیانش گفت ابومسلم را کشتم تا ایرانیان کمر راست نکنند و اگر این سه درخت و تبار دوباره به هم گره بخورند دیگر فرمانبردار هیچ خلیفه یی نخواهند بود .
غرور و خونخواری منصور را کور کرده بود او فکر می کرد ایران با این کارها دوباره جان نمی گیرد اما همان گونه که ارد بزرگ اندیشمند میهن پرست کشورمان می گوید : (ایران سپیده دم ، تاریخ است .) و به یقین غروبی هم نخواهد داشت و اینچنین شد . ابو جعفر منصور در سال ۷۵۵، در سفر بود که خواب دید سه جوانه سرو از درون کاخ فرمانرواییش بیرون آمده چنان بزرگ شدند که کاخش منهدم و خودش در سیاهی فرو افتاد . خلیفه پریشان حال و رویش زرد گشت ،پس از چند روز تب و لرز و تشنج دل ترکاند و به هلاکت رسید.





ارسال توسط سورنا

بنام پروردگار کوروش آفرین

 

بی شک دوران حکومت پادشاهان هخامنشی بهترین دوران در تاریخ تمدن ایران بوده است به طوری که بسیاری از پیشرفت هایی که در تمام زمینه ها در این کهن بوم ایجاد شده منشایی دارد که شاید نتوان آن را در دوره ای به جز دوران حکمرانی بزرگمردان هخامنشی دانست.

فرتور (عکس) بالا نخستین شناسنامه است که در ایران به وجود آمده .میتواند به تنهایی مبین بزرگی این گفته باشد.

دوست دارم بدانم که چند سال است مردم جهان شناسنامه دار شده اند؟





ارسال توسط سورنا

بنام دانای هستی

 

 آیا می‌دانید بهترین شكارچی در خشكی خرس قطبی است.

آیا می‌دانید 20 درصد آب شیرین جهان میان آمریكا و كانادا قرار دارد.

آیا می‌دانید شیرینی تنها مزه‌ای است كه جنین در رحم مادر هم می‌فهمد.

آیا می‌دانید خرس قطبی هنگامی كه روی دو پا می‌ایستد حدود 3 متر است.

آیا می‌دانید زنبور عسل 5 چشم دارد كه 2 تا اصلی در بغل سر و 3 تا بر روی سر قرار دارد!





ارسال توسط سورنا

بنام خدای شادی آفرین

اشک بهترین پدیده جهان است ولی تا زیباترین چیزها را از انسان نگیره خودشو تقدیم نمیکنه!!!





ارسال توسط سورنا

نسرین علوی یا کارمل مور پورنو استار








 کارمل مور
یا نسرین علوی (زادهٔ ۱۹ ژوئن ۱۹۸۵ در انگلستان) بازیگر پورنو ایرانی الاصل اهل بریتانیا است.

 او تاکنون در بیش از 75 فیلم شرم آور بازی کرده و مایه ننگ ایرانیان شده است.

وب گاه فیلتر شده وی به شرح زیر است :
http://www.carmelmoore.co.uk/




ارسال توسط سورنا

بنام خدا

 7 نكته مفيد درباره‌ نگهداري از كفش‌

 

 1 - پاك كردن كفش كتاني: اگر جزو كتاني پوش‌هاي ماهر هستيد، حتما مي‌دانيد كه اين كفش‌ها خيلي زود كثيف مي‌‌شوند. چاره كار شما در استفاده از شامپو فرش است. همانطور كه فرش‌ها را با شامپو فرش تميز مي‌كنيد، از همان کار نيز براي كفش‌هاي كتاني هم استفاده كنيد.

 

 2 - گشاد كردن كفش‌هاي كتاني:‌ اگر كفش‌هاي كتاني شما تنگ شده آنها را بشوييد يا خيس نماييد. سپس درون آنها را پر از روزنامه باطله نمايد به طوري كه به ديوارهاي كفش فشار وارد شود.

 

 3 - پاك‌كردن كفش‌هاي جير: براي پاك كردن كفش‌هاي جير مي‌توانيد از يك مداد پاك‌كن كمك بگيريد. ابتدا خطوط و لكه‌هاي روي كفش را پاك كنيد. سپس يك برس نرم كفش را رويش بكشيد تا گرد و غبار كفش پاك شود.

 

 4 -  پاك كردن كفش‌هاي رنگ روشن:‌ كفش‌هاي سفيد و روشن لاستيكي را با خميردندان يا شيرپاك كن تميز كنيد. اين مواد را روي يك تكه پنبه بماليد و پس از تميز كردن كفش آن را با آب شستشو دهيد.

 

 5 - صاف نگهداشتن چكمه بلند: اگر مي‌خواهيد چكمه‌هايتان را به مدت طولاني در كمد نگهداري كنيد مي‌توانيد از لوله‌هاي دستمال كاغذي استفاده كنيد. بدين ترتيب كه دور آنها را حوله يا روزنامه بپيچيد تا اندازه ساق چكمه شوند.

 

 6 - پاك كردن پاشنه كفش: پاشنه‌هاي نوك تيز معمولا زود دچار لک و آسيب ديدگي مي‌شوند. براي برطرف كردن اين معايب از اسپري‌هاي رنگ ماشين استفاده كنيد. اين كار به دوام پاشنه كفش نيز مي‌افزايد.

 

 7 -  طريقه خشك كردن كفش‌هاي چرمي: كفش‌هاي چرمي را هيچ‌گاه در كنار بخاري يا شومينه خشك نكنيد. بلكه درون آن را از روزنامه خشك پركنيد تا نم آن گرفته شود.





ارسال توسط سورنا

بنام خدای آسمانها

 نحوه جديد پذيرايی در هواپيمایی جمهوری اسلامی :

 

 با درود به روان پاک بنيانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و رئيس جمهور شب تاب، ورود شما را به هواپيمای جمهوری اسلامی ايران خوشامد ميگويم و برايتان سفر خوشی را آرزو ميکنم.

 برای رعايت نکات ايمنی ، همواره کمربند شلوار خودتان و بغل دستی تان را در تمام مدت پرواز بسته نگه داريد و از کشيدن سيگار و قليان خود داری فرماييد.

 اگر در هوای درون کابين اختلالی پيش آمد، سربند مخصوصی از بالای سرتان به پايين می افتد که رويش نوشته: جانم فدای رهبر. فورا آنرا برداشته و بسيجی وار آنرا دور سر خود ببنديد و ياحسين گويان از دربهای اضطراری يعنی دو درب در جلو ، دو درب در پشت و يک درب در وسط هواپيما به بيرون پرت شويد.

 توجه داشته باشيد که در همه حال حجاب اسلامی را رعايت کنيد حتی در موقع پرت شدن از هواپيما. برای مواقع اضطراری يک بسته کفن در زير صندلی شما قرارداده شده که آنرا بيرون آورده و پس از گفتن شهادتين و دعا برای سلامتی رهبر انقلاب بپوشيد.

 از کليه مسافرين محترم و عاشقان شهادت خواهشمندیم در طول پرواز تا لحظه مرگ از وسايل الکترونيکی مانند تلفن همراه و لب تاپ و چرتکه و ماشين حساب اکيدا خودداری کنيد.

 برايتان سفر آخرت دلپذيری را آرزو مي کنیم. ناراحت نباشيد اين شتری است که درب خانه همه ميخوابد. يکی زودتر يکی ديرتر. خوشا به سعادت شما که سوار هواپيمای ما شديد تا شهيد شويد. اگر دستمال کاغذی برای پاک کردن اشکهايتان لازم داشتيد ما نداريم بايد همراه خودتان می آورديد.

 در طول پرواز، همکارانم از شما پذيرايی خواهند کرد ولی پیش از آن مراسم سينه زنی و نوحه خوانی داريم. تسبيح برای ذکر استغفار در رنگهای مختلف موجود است که تقديم خواهد شد.

 

 در باغ شهادت باز، باز است .هواپيمائي جمهوري اسلامي ايران





تاريخ : پنج شنبه 25 فروردين 1390برچسب:در باغ شهادت,هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران,ذکر استغفار,استغفار,ذکر,دستمال کاغذی,دستمال,عاشق شهادت,عاشقان شهادت,کفن,رهبر انقلاب,پذیرایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران,مقام معظم رهبری,شب تاب,کمربند,کمربند شلوار,بسیجی وار,بسیجی,پرت,طول پرواز,وسایل الکترونیکی,چرتکه,ماشین حساب,سفر آخرت,سعادت,سینه زنی,نوحه خوانی,تسبیح,روان پاک,سازمان هواپیمایی کشور,مهماندار,شهادتین,شهید,پذیرایی,لب تاپ,مواقع اضطراری,یا حسین,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی